آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن /فقط در حد یک کد می گویم که...

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه وعده ساخت۴ میلیون مسکن به پاشنه آشیل دولت رئیسی تبدیل شده است، گفت: یکی از نمایندگان مجلس یازدهم که…

ماجرای بازداشت اعضای تحریریه و خبرنگاران فردای اقتصاد چیست؟



سرکوب روزنامه نگاران ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اعضای تحریریه و خبرنگاران نشریه فردای اقتصاد، به مدت چندین ساعت توسط افراد منتسب به نهادهای امنیتی ایران در محل کارشان حبس شدند. هنوز مشخص نیست نیروهایی که اقدام به این کار کرده‌اند از طرف کدام نهاد بوده‌اند. 

 به گزارش شبکه شرق، خبرهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، حاکی از این است که تعدادی از خبرنگاران رسانه فردای اقتصاد، از ظهر دیروز، «دوشنبه ۱۶ بهمن ماه»، در تحریریه این رسانه حبس شده‌اند.

 

سایت «مدارا» نوشت:«مریم شکرانی و زینب رحیمی، روزنامه‌نگاران ایرانی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، خبر از ورود توقیف رسانه فردای اقتصاد به همراه خبرنگارانش از ساعت دو ظهر روز گذشته، «دوشنبه ۱۶ بهمن ماه» دادند. بنا به پیگیری خبرنگار «مدارا»، خانواده خبرنگاران بازداشتی از همان ساعات اولیه انتشار این خبر به دفتر تحریریه این روزنامه مراجعه کرده و متوجه توقیف تلفن همراه و وسایل خبرنگاران این روزنامه شده‌اند.

 

این در حالی است که خانواده‌های حاضر در خیابان محل استقرار دفتر این روزنامه اطلاع دقیقی از تعداد خبرنگاران محبوس در تحریریه این رسانه ندارند، حتی به آنان گفته نشده که خبرنگاران روزنامه فردای اقتصاد از سوی کدام نهاد امنیتی و به چه دلیلی مورد بازخواست قرار گرفته‌اند. به گفته اعضای خانواده یکی از این روزنامه‌نگاران محبوس در فردای اقتصاد، این رسانه حدود ۳۰ خبرنگار دارد که از عصر دوشنبه حدود سه خبرنگار اجازه خروج از ساختمان را یافته‌اند اما تعداد دقیق خبرنگاران محبوس هنوز مشخص نشده است.

 

به گفته این عضو خانواده خبرنگار محبوس، به خانواده گفته شده که احتمال بازداشت برخی خبرنگاران وجود دارد و روند فعلی تا صبح طول خواهد کشید. به گفته این فرد، روند ورود نیروهای امنیتی به ساختمان فردای اقتصاد از ۱۵ بهمن و ورود آنان به ساختمان کارگزاری کیان آغاز شده و منجر به توقیف کل مجموع به همراه خبرنگارانش شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ اطلاع‌رسانی شفافی از سوی نهادهای مسئول به خبرنگاران و خانواده‌های حاضر مقابل رسانه فردای اقتصاد صورت نگرفته است.»

 

سرکوب روزنامه نگاران ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

همچنین، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نوشت: 

«طی ساعات گذشته، خبرهایی منتشر شد که حکایت از آن دارد روز گذشته مامورانی به دفتر سایت «فردای اقتصاد» رفته و تا دیر وقت در این محل حضور داشته و به بررسی و واکاوی آن مجموعه و بازجویی از خبرنگاران این سایت پرداخته‌اند. 

 

با گذشت چندین ساعت، هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست که بدانیم وضعیت افراد و اعضای تحریریه فردای اقتصاد چگونه است.

 

سایت فردای اقتصاد، سایتی با مشی لیبرال است که سردبیری آن را آقای علی میرزاخانی، از روزنامه‌نگاران توانمند کشور بر عهده دارد. 

 

امیدواریم مشکلی که برای این دوستان به وجود آمده است، هر چه سریع‌تر برطرف شود.»

 

مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی بازداشت شد

مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی هفته گذشته (احتمالا روز چهارشنبه) ۱۱ بهمن بازداشت شده‌است.

 

براساس اخبار رسیده به اعتمادآنلاین مهدی افشارنیک، خبرنگار اقتصادی هفته گذشته (احتمالا روز چهارشنبه) ۱۱ بهمن بازداشت شده‌است. 

 

به گزارش اعتمادآنلاین، افشارنیک سابقه خبرنگاری در روزنامه‌هایی مانند اعتماد و شرق را در کارنامه خود دارد.

 

هنوز دلیل بازداشت این خبرنگار اعلام نشده و مشخص نیست کدام نهاد مسئول این بازداشت است.

  

قوه قضائیه: بازرسی از دفتر یک سایت خبری ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای ندارد

مرکز رسانه قوه قضائیه با اشاره به حواشی مربوط به مشکلات ایجاد شده برای تحریریه یه سایت خبری اعلام کرد: با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است.

 

این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------