آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اعتراض یک نماینده مجلس به اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس‌جمهور

نوری قزلجه: نماینده بستان آباد گفت: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی…

عزت الله یوسفیان ملا: خود دولتی‌ها پایه‌گذار بهانه برای گرانی‌ها می‌شوند



عزت الله یوسفیان ملا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولتی‌ها پایه‌گذار بهانه برای گرانی‌ها می‌شوند، افزود: دولت سیزدهم با این شعار روی کار آمد که مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات در حوزه سیاست خارجی گره نمی زند اما این اتفاق نیفتاد.

 به گزارش خبرآنلاین، عزت الله یوسفیان ملا، درباره پیش بینی اوضاع اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۳ گفت: معادلات بازار براساس بی اعتمادی به آینده این روزها رقم می خورد. هر چند در ظاهر گفته می شود اصناف و بخش خصوصی هر چقدر بتوانند روی قیمت ها می کشند اما بررسی های کارشناسی نشان می دهد که قریب به اتفاق این گرانی ها منشأ دولتی دارند.

 

وی در گفتگو با نامه نیوز، با بیان اینکه اعتماد عمومی به داد و ستد کلا از بین رفته، افزود: مردم هیچ چشم اندازی از آینده اقتصاد ندارند، نمونه واضح آن مسئله بنزین است. امروز کسی نمی داند بنزین افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد یا همچون سال گذشته دولت از افزایش قیمت سوخت صرفنظر می کند.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت به طور ناگهانی اقدام به افزایش قیمت می کند، اظهار کرد: یادمان نرفته، دفعه قبلی نیز خبرهایی درباره افزایش قیمت بنزین به گوش می رسید اما دولت تکذیب می کرد که ناگهان بنزین گران شد و رئیس جمهور وقت گفت «من هم روز جمعه خبردار شدم».

 

وی با اشاره به مشخص نبودن معادلات مالیاتی و وضعیت تلاطم قیمت ها در بازار ارز افزود: دولت تا اعتماد عمومی نسبت به آینده اقتصاد را جلب نکند، مطئمنا وضعیت های ناپایدار در بازار ادامه خواهد یافت. ثبات و آرامش باید پایه و بنیان اقتصاد کشور شود و این مسئله نیز جز با اراده دولت امکان پذیر نخواهد بود.

 

این نماینده ادوار کشور یادآور شد: تا جلب اعتماد عمومی نشود، یقین بدانیم که وضعیت اقتصادی امسال نیز همچون سال گذشته پر نوسان و متلاطم خواهد بود و به هر بهانه ای گرانی جدیدی را شاهد خواهیم بود چون همه منتظر بهانه هستند. نمونه اش را در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق مشاهده کردیم که به یکباره قیمت دلار را در میدان فردوسی به ۶۴ هزار تومان رساند.

 

وی با بیان اینکه دولتی‌ها پایه‌گذار بهانه برای گرانی‌ها می‌شوند، افزود: دولت سیزدهم با این شعار روی کار آمد که مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات در حوزه سیاست خارجی گره نمی زند اما این اتفاق نیفتاد؛ حتی کالاهایی که هیچ ارتباطی به قیمت ارز ندارند و ۱۰۰ درصد در داخل تولید می شوند با افزایش قیمت دلار گران می شوند. این نشان می دهد کنترل قیمت ارز دست دولت نیست.

 

یوسفیان با بیان اینکه مسائل اقتصادی مثل زنجیر به هم وصل هستند، گفت: نمونه بارز آن قیمت بنزین است که با افزایش قیمت سوخت، از نخود و لوبیا گرفته تا هزینه حمل و نقل همه افزایش پیدا می کند. اگر موج گرانی ها ادامه پیدا کند این مسئله بر سفره مردم اثر مستقیم می گذارد و آنها را فقیرتر می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------