آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

منتجب‌نیا : تا بگوییم بالای چشمتان ابروست، می‌گویند ضدانقلاب هستید!



منتجب‌نیا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سایت خبر سراسری نوشت : فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت، گفت: به هر کسی بگوییم آقا بالای چشم شما ابروست می گویند ضد انقلاب هستید! اگر بگوییم چرا اختلاس می کنید می گویند شما از آمریکا خط می گیرید! این حرف ها به شدت ناراحت کننده است و باید جلو این حرکت ها گرفته شود. 

رسول منتجب‌نیا درباره وضعیت سیاسی موجود در کشور به گفت‌وگو پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

بی‌اعتمادی عمومی در مواجهه با جریانات سیاسی چگونه تحلیل می شود؟ بنظر شما اصلاح طلبان و اصولگرایان در بروز این بی اعتمادی تا چه حد سهیم هستند؟

اصلاح‌طلبان را نمی توان با یک حکم کلی قضاوت کرد بالاخره اصلاح طلبی یک جریان گسترده در داخل و خارج کشور است ولی آن هایی که اصلاح طلب واقعی هستند یعنی نظام را قبول دارند و می گویند ما اساس و بنیان را باید حفظ کنیم منتهی ضعف ها را برطرف کنیم،اصلاح طلبی با براندازی مخالف است و اینگونه اصلاح طلبانی که در نظام هستند طبیعتا نگران اند و هشدار داده اند و می گویند که با مردم مهربان باشید و با صداقت برخورد کنید و به رای مردم احترام بگذارید؛ این حرف را بنده به عنوان یک مهره کوچک اصلاح‌طلبی و خط امامی همیشه به مسئولین گفته‌ام که در زندگی‌تان معمولی زندگی کنید و بارها گفته ام مسئولین تا یک سمتی می گیرند سریعا می خواهند به بالای شهر تهران بروند موجب بی اعتمادی می شود.م ن بار ها گفتم بگذارید مردم حرف زنند و اعتراض کنند و مردم را سرکوب نکنید،بستن دهن مردم موجب بی اعتمادی کامل می شود مردم می گویند مگر چه کاری انجام می دهید که اجازه اعتراض نمی دهید و اینترنت را هم قطع می کنید!

 

فقط یک تلفن برای مردم باقی مانده است و ممکن است آن را هم قطع کنند؛این رفتار ها موجب بی اعتمادی است ما بارها تذکر داده ایم و مسئولین نیز می دانند که ما نفعی در این حرف ها نداریم و عمرمان را سپری کرده ایم و همواره انجام وظیفه کرده ایم و دلمان می سوزد که وضعیت اینگونه است که افرادی تازه به دوران رسیده و بدون گرد و غبار انقلاب و جنگ و نظام که هیچ ضربه ای ندیده اند و سر سفره آماده نظام نشسته اند خود را مالک انقلاب می دانند و جالب است که دلسوزان نظام را متهم به ضدانقلاب می کنند و هر کسی بگوید آقا بالای چشم شما ابروست می گویند ضد انقلاب هستید! اگر بگوییم چرا اختلاس می کنید می گویند شما از آمریکا خط می گیرید! این حرف ها به شدت ناراحت کننده است و باید جلو این حرکت ها گرفته شود اما روز به روز شاهد وضع بدتری هستیم.آن نیروهای زجر کشیده ی انقلاب که صادقانه و مخلصانه خدمت کرده اند یا کنار زده شده اند یا منزوی شده اند و مجموعه ای آمده است که هیچ کدام از آن روز های را پشت سر نگذاشته اند.

 

حزب جمهوریت چه تحلیلی نسبت به وقایع یک ماه اخیر دارد و آیا تلاشی برای حضور در انتخابات مجلس آینده می کنید؟

ما در حزب جمهوریت بر مبنای حرف‌هایی که زده شد عمل می‌کنیم و اعضا نیز همفکر هستند و مبنایمان را راه و روش حضرت امام قرار داده ایم ولی انتقاد و اعتراض و ارائه برنامه را جز وظایف خود نسبت به حکومت و مسئولان می دانیم؛دوستان نیز فعال شده اند بخصوص در سال های اخیر واحد های مختلف شکل گرفته اند و دفاتر حزب و کمیته ها کار می کنند و در حال ارتباط با مردم اند در مواقع لازم نیز انتقاد می کنیم؛ممکن است برخی از آقایان خوششان نیاید اما ما حزب را برای خدمت به جامعه می خواهیم.معتقدیم اگر احزاب تقویت شوند و نظام به سمت ساختار حزبی برود و احزاب تعیین کننده سیاست ها باشند هیچگونه اغتشاش شکل نمی گیرد.همه این ها بخاطر این است که مردم را رها کردیم و مردم بدون رهبری و هدایت و مدیریت وارد صحنه می شوند و می خواهند اعتراض کنند و فریادشان یک مرتبه بیش از اندازه بلند می شود و حرف حسابشان تحت الشعاع برخی حرکت ها قرار می گیرد و در این بین برخی نیز به نظام ضربه می زنند که متاسفانه این روز ها نیز شاهد آن هستیم و علت آن فقدان نهاد های مدنی و مردمی است.

 

قانون اساسی نیز برای احزاب جایگاهی در نظر گرفته است،احزاب نیز باید مورد اعتماد مسئولان قرار بگیرند و به آن ها وظیفه داده شود که مردم را جمع کنند و حرف مردم را بشنوند اما متاسفانه این کار انجام نشده است ما در سال گذشته درخواست کردیم که وزارت کشور مجوز تجمع به حزب ما بدهند اما متاسفانه به ما اجازه ندادند الان هم پیشنهاد ما همین است البته ما درخواست کتبی ندادیم چون فضا ملتهب است و بنظر من بعد از آرام شدن فضا باید به احزاب شناسنامه دار مجوز دهند که محلی در اختیارشان قرار بگیرد و اعتراض کنند.آقای رئیسی نیز در صحبت تلویزیونی شان گفتند تا در محیطی کنترل شده مردم با مدیریت احزاب اعتراض کنند و افراد مغرض نیز سواستفاده نکنند.

 

به‌نظر شما بروز یک اعتراض مسالمت‌آمیز و قانونی برای شنیدن حرف جامعه چگونه صورت می‌گیرد؟

مردم اگر به خیابان بیایند که ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند،در انتخابات هم به گونه ای رفتار کرده اند که حضور مردم هر روز کمتر می شود نتیجتا مسئولان نمی توانند بگویند مردم اعتراض خود را بیان کنند،۸۵میلیون نفر مردم در صورتی می توانند حرفشان را شنید که رفراندوم صورت بگیرد،ما بار ها گفته ایم که رفراندوم ظرفیت قانون اساسی است و نسبت به مسائل مهم باید همه پرسی راه بیوفتد و به شکل آزادانه انجام شود و مانند انتخابات ها نشود.اگر این کار ها صورت بگیرد بنظر من می توان سرمایه اجتماعی را برگرداند و اعتماد مردم را بازگرداند تا در دنیا با اقتدار ظاهر شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------