آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

دو قطبی‌سازی علم الهدی ادامه دارد /هجوم به وزیر ورزش برای دیدار لازم و بهنگام با الناز رکابی



 علم الهدی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

روزنامه شرق نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان، روز جمعه به جای آنکه تلاش کند جامعه را از فضای دوقطبی یا چندقطبی‌ای که این روزها در آن گیر افتاده است برهاند، معترضان خیابانی را «ستون‌پنجم دشمن» توصیف کرد تا مشخص شود نگاهش به اتفاقات اخیر چیست.

 

سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، همچنان به اظهارنظرهای خبرساز درباره ورزش زنان و ورزشکاران زن ادامه می‌دهد.

 

او که پیش از این هم درباره مسائل مختلفی ازجمله دوچرخه‌سواری زنان یا حضور زنان در ورزشگاه اظهارات تندوتیزی، به‌ویژه در دولت‌های قبلی داشت، به‌تازگی در ماجرای الناز رکابی هم انتقاداتی داشته که بیان آنها با توجه به حساسیت موجود در جوامع بین‌الملل نیاز به دقت نظر بیشتری داشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان، روز جمعه به جای آنکه تلاش کند جامعه را از فضای دوقطبی یا چندقطبی‌ای که این روزها در آن گیر افتاده است برهاند، معترضان خیابانی را «ستون‌پنجم دشمن» توصیف کرد تا مشخص شود نگاهش به اتفاقات اخیر چیست. او فقط در یک بخش از صحبت‌های به‌نسبت طولانی‌ خود، درباره رخدادهای یک ماه اخیر ایران گفت: «تمام کسانی که در عرصه آشوب‎‌ها وارد میدان شدند و به خیابان آمدند، ستون‌پنجم دشمن بودند. دست‌ به‌ دست جاسوسان آمریکایی داده‌اند و دانسته یا ندانسته برای تحقق اهداف دشمن در این کشور تلاش کرده‌اند».

 

این مورد یا مواردی شبیه به آن، فعلا محل بحث نیست، بلکه آن بخش از صحبت‌هایش درباره الناز رکابی حساسیت خاصی به وجود آورده است. الناز رکابی، ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سئول، به رقابت با سایر حریفان پرداخت و دست آخر توانست به عنوان چهارمی برسد. بااین‌حال، نه چنین رتبه‌ای، بلکه هدبند الناز رکابی و اینکه تمامی موهایش را نپوشانده بود، مرکز توجه قرار گرفت و بسیاری از رسانه‌ها به آن پرداختند.

 

این مورد با شایعه‌های زیادی همراه بود که بسیاری از آنها می‌توانست منجر به دشواری بیشتر کار برای سیاست خارجی ایران شود. بااین‌حال، الناز رکابی نه‌تنها در چنین شرایطی به کشور دیگری درخواست پناهندگی نداد، بلکه به ایران برگشت و به دیدار وزیر ورزش، عالی‌ترین شخص ورزشی ایران رفت.

 

این موضوعات ولی برای سیداحمد علم‌الهدی گران تمام شد؛ به‌طوری‌که او را وادار کرد در خطبه‌های نماز جمعه که عمدتا باید به موارد مهم پرداخته شود، درباره الناز رکابی صحبت کند. او علاوه بر آنکه الناز رکابی را فردی توصیف کرد که فریب خورده و آبروی نظام را برده از وزیر ورزش هم انتقاد کرد که چرا با چنین ورزشکاری که به زعم علم‌الهدی همچنان حجابش ایراد داشته، دیدار کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از حرف‌هایش گفت: «‌اخیرا شاهد بودیم یک دختر فریب‎‌خورده که در اجرای مراسم سنگ‌نوردی روسری برداشت و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برد، به کشور بازگشته و با آقای وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده است. دراین‌باره اساسا فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد این خانم طرد نشود و به نظام برگردد، اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد، درحالی‌که او باز هم بدون حجاب بود و تنها به پوشیدن یک کلاه اکتفا کرد؟ بانوان ورزشکار بسیاری در مسابقات هم‌زمان و در رشته‌های مختلف مدال آوردند، چرا وزیر ورزش با این قهرمانان دیدار نکرد؟ شما وزیر کدام دولت هستید؟ دولتی که متدینین به آن رأی دادند و رئیس آن نایب‌رئیس دوم مجمع فقهای مجلس خبرگان رهبری است. این عکس‌انداختن‌ها نشانه بی‌محلی به بانوان محجبه قهرمانی است که سوغات حضور آنان در مسابقات بین‌المللی، فرهنگ عفاف و حجاب بوده است».

 

فارغ از اینکه اظهارنظرهای سیداحمد علم‌الهدی نظر شخصی‌ او باشد یا بیان‌کننده نظر دولتی که به تعبیر ایشان دولت متدینین است، انتقادهای تند او به وزیر همین دولت محل سؤال است. آیا علم‌الهدی با بیان چنین جملاتی قصد دارد زمینه تغییرات در کابینه را فراهم کند؟ بسیاری با توجه به اعمال نفوذ و اعمال دیدگاه‌های او در دولت، به‌خوبی از تأثیرحرف‌های علم‌الهدی بر دولت آگاه هستند، ولی دمیدن در این فضای دوقطبی، تقسیم ورزشکاران زن ایرانی به محجبه و غیرمحجبه و اشاره به تبعیض در این زمینه، آن‌هم در این برهه کنونی، تصمیمی بجاست؟

 

اتفاقا اگر یکی از کارهای وزیر ورزش در این مدت به‌درستی انجام شده باشد، همین دیدار با الناز رکابی و نشستن پای صحبت‌های او است. حمید سجادی به‌عنوان وزیر ورزش، یکی از ورزشکاران قدیمی است که می‌تواند مشکلات ورزشکاران را درک کند. او در چنین برهه‌ای به جای آنکه نگران پوشش الناز رکابی باشد (پوششی که با اشاره درست وزیر ورزش بدون مشکل بوده است)، ترجیح داده میزبان رکابی و گوش شنوایی برای او و صحبت‌هایش باشد. آیا چنین اقدامی باید مورد انتقاد امام‌جمعه یک شهر قرار بگیرد؟

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------