آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

زنگنه: هدف فروپاشی نظام بود، ما نگذاشتیم به هدف خود برسد



زنگنه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر نفت گفت:ما در این مدت بیش از ۱۰۰ میلیارد نفت نفروختیم و آنچه که فروختیم با مشکلات بود. هدف فروپاشی نظام بود. 

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت اظهار کرد:من به عنوان شهروند ایرانی خودم را قدردان آقای روحانی می دانم که موضوع فصل هفت شورای امنیت را حل و فصل کرد.

 

وی ادامه داد: من از سال ۶۷ وزیر بودم اما هیچ دولتی را مظلوم تر از دولت تدبیر و امید نمی دانم. اداره کشور با وجود تحریم‌ها کاری کارستان بود. قابل انکار نیست که مدیریت ما جهان سومی است، اما عملکرد دولت درست بود.

 

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در این دوره نه برای نفت خام و محصولات پتروشیمی و …حتی یک بشکه معافیت نداشتیم . ما در این مدت بیش از ۱۰۰ میلیارد نفت نفروختیم و آنچه که فروختیم با مشکلات بود. هدف فروپاشی نظام بود. ما در این دولت با همت ملت نگذاشتیم به هدف خود برسد. دولت در این هشت ساله و این سه سال جنگ اقتصادی کارهای مهمی کرد.

 

زنگنه گفت: از ابتدای دولت دوازدهم این تعبیر را داشتم که دوره ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم، دوره سختی است اما فکر نمی‌کردم آنقدر سخت باشد؛ خداوند را سپاسگزارم که این دوره را با شرافت به پایان رساندیم.

 

وزیر نفت خاطرنشان کرد: عملکرد دولت در این سه سال اخیر نمونه بازر اقتصاد مقاومتی بود به عنوان مثال، در صادرات نفت اقدامی بزرگ شد و اصلا قابل مقایسه با دوره‌های قبل نبود، در دوره قبل از تحریم‌ها بیش از یک میلیون بشکه معافیت برای صادرات داشتیم، اما در این دوره برای هیچ چیز یک بشکه معافیت هم نداشتیم.

 

وی گفت: دولت کارهای بزرگی در این مدت انجام داد، میزان تولید گاز کشور با تمرکز بر پارس جنوبی ۲.۵ برابر شد و از ۲۸۰ میلیون متر مکعب به ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت. ظرفیت تولید ما از میدان مشترک غرب کارون ۵ برابر شد و از ۷۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به ۴۰۰ هزار بکشه در سال جاری رسید.

 

وی تصریح کرد: ۳۲ طرح پتروشیمی در این مدت انجام شد، پیشبرد طرح‌ها جهش سوم ما را در سال ۱۴۰۴ قادر می‌کند که ۳۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی تولید کنیم. پوشش گاز رسانی کشور به ۹۵ درصد کل جمعیت رسید که آثار زیست محیطی دارد.

 

وی همچنین  اظهارکرد: ابر پروژه بید بلند خلیج فارس یکی از طرح‌های بزرگ جمع آوری گازهای مشعل در مناطق نفت خیز در دولت آغاز شد و خاتمه یافت. در آغاز دولت یازدهم پیشرفت واحدهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۴۷ درصد بود که تکمیل و این طرح باعث شد در تولید بنزین خودکفا شویم؛ ظرفیت نفت و فرآورده‌های ما ۴ برابر شد و از ۵.۹ میلیون تن در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون تن در سال ۹۹ رسید.

 

زنگنه در بخش پایانی گفت: اکنون در مقطعی خطیر هستیم و همگی برای وحدت ملی باید تلاش کنیم و با پرهیز از تندروی، نفرت پراکنی و خشونت این موضوع محقق می‌شود.

 

وزیر نفت یادآور شد: تجربه به ما نشان داده که با تغییر دولت‌ها، تغییری در وضعیت زندگی مردم ایجاد نمی‌شود مگر آنکه در رویه‌ها تغییر حاصل شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------