آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

شرط مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی



حذف ارز ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه خبر داد و گفت: معنای حذف مشروط این است که دولت تضمین دهد که اقلام پرمصرف را با قیمت ثابت و بدون تغییر به دست مردم برساند. 

رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) پارلمان و در دفاع پایانی از کلیات لایحه بودجه سال آینده با بیان اینکه حجم نقدینگی فعلی در کشور هر زمان بخواهد می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور یک طوفان مخرب ایجاد کند، گفت: دولت تلاش کرده است تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان را از حوزه‌های مختلف تامین کند تا این میزان از نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و این تصمیم برای نخستین بار اتخاذ شده است.

 

به گزارش تسنیم، وی همچنین از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه خبر داد و گفت: معنای حذف مشروط این است که دولت تضمین دهد که اقلام پرمصرف را با قیمت ثابت و بدون تغییر به دست مردم برساند و نرم‌افزار آن هم در کمیسیون تلفیق طراحی شده است.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما با پرداخت یارانه نقدی کور موافق نیستیم و در کمیسیون تلفیق هم بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که یارانه حاصل از ارز ترجیحی به صورت هوشمند به دست مردم برساند.

 

زارع در ادامه به کاهش کسری بودجه در لایحه دولت اشاره کرد و افزود: کسری تراز عملیاتی بودجه از ۴۶۴ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ کاهش یافته که این یک حسن است و همه هم می‌دانیم که در یک سال امکان صفر شدن کسری بودجه وجود ندارد.

 

وی به اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در لایحه دولت اشاره کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای پالایشگاه‌ها ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز فراهم می‌شود و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های بهینه‌سازی سوخت پیش‌بینی شده است.

 

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان نیز یارانه دارو و گندم در سال آینده در نظر گرفته شده و در رابطه با حقوق و دستمزد‌ها ۶۰۰ هزار میلیارد تومان باید حقوق پرداخت شود و دولت برای ۱۴۰۱ باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان نیز از بدهی‌های سال‌های قبل را تسویه کند که کار سنگینی است و راه‌هایی برای آن پیش‌بینی شده است.

 

زارع تصریح کرد: در شرایطی دولت این بودجه را آورده است که اگر گزارش صندوق بین‌الملل پول درباره شاخص‌های کلان اقتصادی‌مان را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که شاهکار کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات مدنظر نمایندگان حتما در کمیسیون تلفیق لحاظ می‌شود، اظهار داشت: دولت در وضعیتی قرار دارد که این بودجه هم سیاسی است و هم اقتصادی، لذا نمایندگان به کلیات بودجه رأی بدهند تا جزئیات آن با نظر مجلس اصلاح شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------