ابداع باکتری که دی اکسیدکربن را می خورد



اخبار,اخبار علمی,ابداع باکتری برای خوردن دی اکسیدکرب
با افزایش گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین که ناشی از انتشار گسترده گاز دی اکسیدکربن است، دانشمندان برای نخستین بار باکتری ابداع کرده اند که می تواند از این گاز تغذیه کند.

به گزارش فارس به نقل از دیسکاور مگزین، با پیشرفت علوم زیستی و ابداع روش های جدید مهندسی محققان موفق به طراحی باکتری شده اند که گاز دی اکسیدکربن را می خورد.

 

در سال های اخیر تلاش برای تبدیل گاز دی اکسیدکربن به یک ماده غذایی، سوخت و مواد شیمیایی ارگانیک شدت گرفته و پژوهشگران برای نخستین بار رشته ای از باکتری Escherichia coli یا E. coli عرضه کرده اند که برای تامین انرژی خود از گاز دی اکسیدکربن تغذیه می کند.

 

این در حالی است که این باکتری و سایر باکتری ها معمولا از شکر یا انواع چربی به عنوان ماده غذایی استفاده می کنند. محققان امیدوارند این دستاورد جدید علمی به افزایش مصرف دی اکسیدکربن مضر تولید شده که خطرات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده، کمک کند.

 

محققان امیدوارند در آینده بتوانند باکتری های بیشتری را به موجودات مصرف کننده دی اکسیدکربن به عنوان ماده غذایی مبدل کنند و البته باید توجه داشت این کار هنوز در مقیاس صنعتی صورت نگرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------