گياهان و قارچ هاي خودرو را نخوريد



 

 

گياهان و قارچ هاي خودرو را نخوريد

 

تهران - مسئول ستاد مركزي اطلاع رساني داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مردم توصيه كرد: از خوردن گياهان و قارچ هاي خودرو در طول سفر به دليل احتمال بروز مسموميت، اجتناب كنند.

'طلعت قانع' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: از آنجا كه حيوانات هر نوع گياه و قارچي را مي خورند، اين امر به معناي غيرسمي بودن گياه و قارچ نيست؛ بنابراين مردم و مسافران بايد در اين زمينه، دقت لازم را داشته باشند.

وي با تاكيد بر دشوار بودن تشخيص گياهان و قارچ هاي سمي از انواع بي خطر آنها اضافه كرد: مسموميت با گياهاني مانند خرزهره، ديفن باخيا و كرچك مي تواند كشنده باشد.

مسئول ستاد مركزي اطلاع رساني داروها و سموم وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: درصورت بروز مسموميت با اين گياهان، فرد مسموم و بيمار را بايد فوري به نزديكترين مركز درماني منتقل كرد.

قانع همچنين با اشاره به افزايش خريدها در آستانه عيد نوروز به والدين تصيه كرد: كيف دستي، ساك خريد و كيسه هاي نايلوني را از دسترس كودكان دور كنند چراكه ممكن است داخل آنها وسايلي باشد كه توسط كودك بلعيده شود.

وي افزود: همچنين ممكن است كودك ضمن بازي آنها را روي سر خود بكشد و سبب خفگي كودك شود.

قانع به شهروندان توصيه كرد: درصورت بلعيده شدن ماده غيرخوراكي از سوي كودك با مركز اورژانس 115 يا مركز اطلاع رساني داروهاي و سموم با شماره تلفن 09646 تماس بگيرند.... / تحلیل : ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------