آشپزترين فيزيكدان جهان تهيه كرد: روايت تصويري از سقوط يك قطره در ماهي‌تابه!



اخبار علمی و آموزشی , آشپز فيزيكدان

يك آشپز فيزيكدان در يك ويدئوي جالب به نمايش «آنچه در زمان انداختن نيتروژن مايع در يك ماهي‌تابه روغن داغ روي مي‌دهد» پرداخته و دليل تبديل آب به توپ‌هاي كوچك در زمان افتادن بر روي يك سطح داغ را توضيح مي‌دهد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين پديده ناشي از اثر لايدن‌فراست است كه در هنگام مواجهه مايعات با يك سطح جامد داغ‌تر از نقطه جوش آنها يك لايه بخار عايق ايجاد مي كنند و لذا نيتروژن مايع يا آب تا زماني كه بخار شود بر روي سطح پرواز مي‌كند .

اين فيلم در زمان تصويربرداري از تصاويري براي مجموعه دنباله‌دار كتابهاي آشپزي «ميرولد» به ثبت رسيده و از يك دوربين 3000 فريم در ثانيه براي توضيح اين پديده استفاده كرده است.

نويسنده اين مجموعه نه يك آشپز معمولي، كه يك دانشجوي فيزيك كوانتوم استفن هاوكينگ بوده كه همچنين مامور ارشد فناوری مايكروسافت است.

ناتان ميرولد به عنوان يك مخترع مادام العمر تاكنون 500 اختراع را به نام خود ثبت كرده است. تكميل اثر بزرگ چند جلدي وي با يك تيم 30 نفري سه سال به طول انجاميده است.

كتاب ميرولد كه از بحث‌هاي سايتهايي مانند eGullet الهام گرفته، مدعي است كه بسياري از پيش فرضها در مورد امنيت غذا به طور ساده‌اي اشتباه هستند و اينكه سرآشپزها در اين فرآيند غذاها را خراب مي‌كنند.

وي كتاب خود را پوشش‌دهنده ميكروبيولوژي و امنيت غذايي مي‌داند.

ميرولد علاوه بر همكاري طولاني‌مدت خود با مايكروسافت و همچنين به عنوان يك مخترع مستقل در تكميل رايانه مكانيكي چارلز بابيج همكاري كرده كه اكنون در موزه علم لندن به نمايش در آمده است.

وي همچنين قهرماني رقابت جهاني باربيكيو را از آن خود كرده است.

اخبار علمی و آموزشی , آشپز فيزيكدان

توپهاي يخي

اخبار علمی و آموزشی , آشپز فيزيكدان

مجموعه كتب آشپزی مدرن

اخبار علمی و آموزشی , آشپز فيزيكدان

تركيب فيزيك با آشپزي

اخبار علمی و آموزشی , آشپز فيزيكدان

غذايي كه مي‌خوريم شامل چه بخش‌هايي است؟

منبع:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------