در آزمایشگاه فضایی "ونتیان" چه می‌گذرد؟



 آزمایشگاه فضایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، فضانوردان چینی در ماموریت شنژو-۱۴ کار خود را در آزمایشگاه فضایی ونتیان آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، آژانس فضایی سرنشین‌دار چین اخیرا در یک خبر کوتاه اعلام کرد که پس از اتصال این آزمایشگاه تحقیقاتی، خدمه ماموریت شنژو- ۱۴ درب دریچه ونتیان را باز کرده و وارد آزمایشگاه شدند.

 

چندی پیش سه خدمه این ماموریت به نام‌های "چن دونگ"(Chen Dong) فرمانده ماموریت و سرهنگ ارشد، لیو یانگ(Liu Yang) سرهنگ ارشد و کای شوژ(Cai Xuzhe) سرهنگ ارشد به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده شدند. قرار است این فضانوردان شش ماه در آنجا بمانند تا فرایند مونتاژ این ایستگاه فضایی عظیم را تکمیل کنند. 

 

در یک کلیپ ویدیویی که توسط آژانس فضایی سرنشین‌دار چین منتشر شد، چن اولین کسی بود که وارد ونتیان شد و لیو و کای پس از او وارد شدند.

 

چن در این ویدئو گفت که آزمایشگاه فضایی به دومین کابین زندگی و فضای کاری‌اش در مدار تبدیل شده است و اتصال آن نشان دهنده گام جدیدی در برنامه ایستگاه فضایی این کشور است. ما بسیار احساس غرور و خوشحالی می‌کنیم.

 

در روزهای آینده، چن و دیگر اعضای این ماموریت با کنترل‌کننده‌های زمینی کار خواهند کرد تا وضعیت مداری تیانگونگ را تنظیم کنند و آزمایش‌هایی را روی بازوی رباتیک ونتیان و بازوی مشترک پس از اتصال به بازوی اصلی در تیانه و همچنین پیاده‌روی فضایی را از طریق کابین هوابند این آزمایشگاه تحقیقاتی انجام خواهند داد. 

 

ونتیان از سه قسمت اصلی اعم از یک محفظه کار خدمه، یک ماژول باری بدون فشار و یک ماژول کنترل تشکیل شده است. "لین ژیکیانگ"(Lin Xiqiang) معاون آژانس فضایی سرنشین‌دار چین گفت: کابین‌های علمی داخل آزمایشگاه ونتیان عمدتا برای انجام وظایف بیولوژیکی و علوم زیستی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از تحقیقات در مورد رشد، پیری و صفات ژنتیکی گیاهان، حیوانات و میکروب‌ها در فضا حمایت خواهند کرد.

 

ونتیان برای انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی در مدار طراحی شده است. این ماژول همچنین دارای چند اتاق خواب برای فضانوردان است تا به چین امکان ارسال چندین خدمه را بدهد و این به آن معناست که شش خدمه می‌توانند به طور موقت در تیانگونگ بمانند.

 

ونتیان یکی از دو ماژولی است که امسال به مدار فرستاده شده است. چین قرار است در ماه اکتبر ماژول آزمایش دیگری به نام منگتیان(Mengtian) را نیز پرتاب کند. این دو به ماژول اصلی در مدار تیانه متصل خواهند شد تا یک ایستگاه فضایی T شکل را تشکیل دهند و چین قصد دارد حداقل برای یک دهه آن را اداره کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------