آغاز به کار بزرگترین ایستگاه مبدل دریایی جهان



ایستگاه مبدل دریایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
بزرگترین ایستگاه مبدل دریایی جهان با ۲۲ هزار تن وزن قادر خواهد بود برق مورد نیاز بیش از یک میلیون خانوار را تأمین کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اولین و بزرگترین ایستگاه مبدل دریایی جهان به نام "تری جورجز رودونگ"(Three Gorges Rudong) اکنون به دریا زده است و از رودخانه "یانگ تسه" به دریای زرد در اقیانوس آرام غربی سفر کرده است.

 

انتظار می‌رود این ایستگاه عظیم، ۱۱۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی از سه مزرعه بادی خود جمع‌آوری کند.

 

این سه مزرعه بادی که H۶ ، H۸ و H۱۰ نامیده می‌شوند، بخشی از پروژه‌ای موسوم به "جیانگسو رودونگ" هستند که توسط شرکت "چاینا تری جورجز"(CTG) در حال توسعه است. این شرکت سازنده سد "تری جورجز" نیز هست که گفته می‌شود آنقدر بزرگ است که سرعت چرخش زمین را کند کرده است.

 

اکنون این ایستگاه دریایی با استفاده از یک کابل دریایی برق تولید شده توسط این مزارع بادی را جمع آوری می‌کند و به فاصله ۱۰۰ کیلومتری خود می‌فرستد.

 

به گفته شرکت سازنده، این پروژه در نهایت قادر خواهد بود برق مورد نیاز سالیانه ۱.۳۶ میلیون خانوار را تامین کند.

 

این ایستگاه که ملقب به "خانه غول پیکر فولادی" است، ۲۲ هزار تن وزن دارد و تقریباً هم ارتفاع یک ساختمان مسکونی ۱۵ طبقه است.

 

این ایستگاه بخشی از تلاش هماهنگ چین برای کاهش ردپای انتشار کربن توسط این کشور است. در ماه مه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه میزان انتشار CO۲ در این کشور از مجموع سایر کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

 

دولت‌های سراسر جهان به طور فزاینده به دنبال راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر هستند. ماه گذشته اولین کارخانه تولید هیدروژن سبز دریایی در جهان رونمایی شد و اسکاتلند نیز اعلام کرد که توربین جزر و مدی ۶۲۰ متری خود شروع به ارسال برق به شبکه کرده است.

 

همچنین با توجه به افزایش بحران آتش سوزی جهانی، گزارشی مهم در مورد تغییرات آب و هوایی منتشر شد که نشان داد ابتکاراتی مانند برنامه‌های چین برای مهار انتشار کربن به منظور جلوگیری از آثار مخرب تغییرات آب و هوایی باید افزایش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------