چگونه یک سگ نگهبان را تربیت کنیم؟



چگونه یک سگ نگهبان را تربیت کنیم

 

ممکن است با شنیدن کلمه سگ، وفادارای را در ذهن خود مرور کنید و پیرامون رابطه خوب بین سگ و انسان ها به فکر فرو بروید اما آیا همیشه همینطور است؟ سگ ها موجوداتی وفادار هستند اما این صفت تنها برای صاحبان این موجودات صدق می کند و سگ ها به خصوص نوع سگ های نگهبان، برخورد خوبی با غریبه ها ندارند؛ از این رو بسیاری از افراد به دنبال تربیت این موجودات هستند و به دنبال راهی هستند تا بدانند چگونه می توانند یک سگ نگهبان را تربیت کنند. ما در این مقاله ذکر می کنیم که چگونه می توان سگ نگهبان را تربیت کرد.

 

چرا باید یک سگ نگهبان را تربیت کنیم؟

بسیاری از افراد سگ ها را دوست داشته و همچنین قصد حفاظت از خانه و باغ خود را دارند؛ از این رو اقدام به خرید سگ نگهبان و تربیت آن می کنند. شاید برایتان جالب باشد که چرا از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت استفاده نمی شود؟ در این زمان لازم است که بگوییم دوربین های مدار بسته نمی توانند برای جلوگیری از وقوع جرم موثر باشند اما سگ نگهبان به راحتی می تواند در هنگام ورود هر غریبه ای، واکنش مناسب را انجام دهد.

 

 

تربیت سگ نگهبان

 

مراحل تربیت سگ نگهبان

برای اینکه بتوانید سگ خود را به یک سگ نگهبان تبدیل کنید و آن را برای انجام وظایفش تربیت نمایید، باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید. انجام مراحل از پایه ای ترین و مبتدی ترین حالت ممکن شروع شده و تا آموزش های پیشرفته نیز وجود دارند. در ادامه 7 گام اصلی برای آموزش سگ و تبدیل آن به سگ نگهبان را ذکر می کنیم.

 

اطاعت اولیه؛ اولین قدم برای شروع آموزش

اطلاعت اولیه جزو مهارت هایی است که پیش از شروع آموزش باید توسط سگ فرا گرفته شود. پارس کردن، نشستن، ماندن، سکوت و... جزو مهارت های مرتبط با اطاعت اولیه سگ است که باید برای شروع مهارت های دیگر بداند. دانستن این مهارت ها تضمین می دهد که سگ شما می تواند به موقع واکنش نشان دهد و هوشیار باشد.

 

فرمانبرداری در حضور غریبه

سگ های نگهبان نسبت به غریبه ها حس خوبی نداشته و حالت تهاجمی دارند اما ممکن است آن غریبه یکی از دوستان شما باشد که سگ نگهبان او را نمی شناسد، در این صورت باید به او آموزش دهید تا در حضور غریبه ها از شما فرمانبرداری کند. در این زمان می توانید به راحتی دوستان آشنایان خود را بدون نگرانی به سگ معرفی کنید.

 

تعیین قلمروی سگ

سگ نگهبان باید قلمروی خود بشناسد و بداند باید از چه چیزی محافظت کند؛ بنابراین شناخت محیط و محلی که تحت حفاظت این حیوان است، از اهمیتی بالایی برخوردار می باشد. برای اینکه بتوانید قلمروی مورد حفاظت را برای سگ تعیین کنید، پیشنهاد می کنیم بعد از هر جلسه آموزشی، سگ را در محل مورد نظر بچرخانید تا به آن بفهمانید قلمروی مورد حفاظتش چقدر است.

 

امتحان کردن سگ

زمانی که آموزش های لازمه را به سگ خود دادید، حال زمان آن رسیده که این حیوان را امتحان کنید و از یادگیری تمام موارد اطمینان خاطر داشته باشید. در این زمان باید سگ خود را تنها بگذارید تا بتواند در محیط و قلمرو خود آزادانه بچرخد و از آن دفاع نماید.

 

 

خرید سگ نگهبان

 

برای این کار یک غریبه باید به حصار یا در قلمروی تعیین شده نزدیک شود و به آن بکوبد که برای این کار می توانید از یک شخص دیگری کمک بگیرید. اگر آموزش ها موثر بوده باشد و سگ شما تمامی آن ها را به یاد داشته باشد، پارس می کند و شما را از حضور یک غریبه مطلع می کند.

 

هرروز تمرین کنید

آموزش و یادگیری سگ نگهبان هیچوقت به انتها نمی رسد. شما باید سعی کنید هرروز با سگ خود در تعامل باشید و او را رها نکنید. در مراحل بعدی تربیت سگ نگهبان، سعی کنید به ازای هر رفتار درست و مثبت، به آن پاداش بدهید و رفتارش را تحسین کند. این مورد می تواند سبب خوشحالی این حیوان شود.

 

نزارید کسی سگتان را گول بزند.

سگ های نگهبان شاید در ظاهر خشن و تهاجمی به نظر برسند اما بسیار راحت با انواع خوراکی یا تشویقی ممکن است گول بخورند. بسیاری از افراد می توانند با خوراکی های خوشمزه و رشوه دادن به سگ از آن ها سواستفاده کنند؛ بنابراین یکی از اقدامات مهم اطمینان از همین موضوع است.

 

اعتماد به سگ نگهبان برای انجام کارها

پس از آزمایش سگ نگهبانتان و موفقیت این حیوان، زمان آن رسیده است که به سگتان اعتماد کنید و وظیفه محافظت از خانه را به آن محول کنید. نگران نباشید؛ چراکه سگ نگهبان با تمام توان خود این وظیفه را انجام می دهد اما با این حال بازهم سگ و رفتار آن را تحت نظر داشته باشید تا اگر کاری برخلاف خواسته شما انجام داد، به او گوشزد کنید.

 

کدام سگ ها برای نگهبانی مناسب ترند؟

 

کدام سگ ها برای نگهبانی مناسب ترند؟

 

به طور کلی شما می توانید هر سگی را برای نگهبانی تربیت کنید اما به طور قطع هیچ فردی از سگ های خانگی که چثه کوچکی دارند برای نگهبانی استفاده نمی کند. معمولا سگ های نگهبان دارای ماهیچه قوی، جثه بزرگ و وزن نسبتا بالایی هستند. از جمله مهم ترین نژادهای برتر برای تربیت سگ نگهبان شامل:

 - ژرمن شپرد

 - پولی

 - هلندی شپرد

 - آکیتا

 - دوبرمن و...

 

سگ نگهبان را از کجا بخریم؟

سگ های نگهبان حیوانات باهوش، شجاع، نترس و در عین حال وفادار هستند؛ از این رو بسیاری از افراد به دنبال خرید این حیوان می باشند. سایت ها و پلتفرم های زیادی در این زمینه وجود دارند که سگ های نگهبان را در انواع نژاد و سنین مختلف می فروشند. مرغابی یکی از سایت های برتر در حوزه دام، طیور و حیوانات خانگی است که می تواند تمامی نیازهای شما را برطرف نماید. همچنین دارای نسخه اپلیکیشن است تا بتواند راحتی را برای مخاطبان خود ایجاد نماید. شما می توانید با مراجعه به آدرس https://www.morghabi.com تمامی خدمات و محصولاتی که توسط مرغابی ارائه می شود را مشاهده نمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024