وسایل استخر برای کودکان: لذت بردن از استخر با امنیت و سرگرمی



وسایل استخر برای کودکان

 

شنا به عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها متقاضیان بسیاری را از قشرهای مختلف به خود اختصاص داده است. مزایای بسیار زیاد ورزش شنا برای کودکان باعث شده است تا والدین بسیاری شنا کردن را در برنامه کودکان خود قرار دهند. با اینکه تجربه شنا می‌تواند یک خاطره بسیار خوب و زیبا برای افراد بسازد اما بدون استفاده از تجهیزات و وسایل استخر، شنا کردن ممکن است بسیار سخت و خطرناک شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی وسایل استخر برای کودکان بپردازیم تا با تهیه این وسایل بتوانید ورزش شنا را به یکی از تفریحات سالم فرزند خود تبدیل کنید.

 

وسایل مورد نیاز استخر برای کودکان

ورود کودکان به استخر بدون وسایل شنا کار درستی نیست. چرا که فرزند شما ممکن است به دلیل نداشتن تجهیزات لازم در هنگام شنا کردن عواقب جبران‌ناپذیری را تجربه کند. از مهم‌ترین وسایل و تجهیزاتی که قبل از شنا برای کودکان باید تهیه شود، می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

 

لباس شنا

یکی از مهم‌ترین وسایل استخر برای کودکان مایو است. در واقع می‌توان گفت بدون استفاده از مایو و لباس‌های مخصوص شنا نمی‌توان تجربه خاطره‌انگیزی از این ورزش در ذهن ثبت کرد. مایوها، لباس‌های مخصوصی هستند که به‌ دلیل قابلیت ضدآب و وزن سبکی که دارند، امکان تجربه شنا با راحتی بیشتر را برای افراد فراهم می‌کنند. این لباس‌ها هم چنین از ایجاد حساسیت ناشی از تماس کلر با بدن جلوگیری خواهند کرد.

 

کلاه شنا

 

کلاه شنا

 

کلاه شنا یکی دیگر از ضروری‌ترین وسایل استخر برای کودکان است که با قرارگیری بر روی سر و گوش‌ها، موها و گوش‌های شما را در برابر نفوذ آب به گوش و همچنین آسیب کلر می‌پوشانند. این کلاه‌ها وزن کمی دارند و به کودک امکان تجربه‌ی شنا با راحتی بیشتر را خواهند داد.

 

عینک شنا

نفوذ آب به چشم‌ها در هنگام شنا کردن ممکن است برای کودک شما بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با تهیه یکی از عینک‌های شنا مخصوص کودکان از ورود آب به چشم‌ها جلوگیری کنید. این عینک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تمامی قسمت‌های چشم را از نفوذ آب حفظ کنند.

 

صندلی نجات (سوزنی یا تخته)

کودک شما برای تجربه شنا بهتر نیاز به صندلی نجات دارد. صندلی نجات یکی از بهترین لوازم ایمنی برای کودکانی است که مبتدی هستند یا به دلیل ترس توانایی شما کردن ندارند. این صندلی‌ها از متریال سبکی ساخته شده‌اند به همین دلیل نیز می‌توانند بر روی آب باقی بمانند تا کودک شما با قرار گرفتن بر روی این صندلی ترس خود را از شنا از دست دهند.

 

جلیقه نجات

جلیقه نجات یکی دیگر از وسایل استخر برای کودکان است که برای حفظ ایمنی بیشتر کودکان روی سطح آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جلیقه به گونه‌ای طراحی شده است که کودک را بر سطح آب شناور نگه می‌دارد تا ایمنی آن در هنگام این ورزش کاملا حفظ شود. لازم به ذکر است که استفاده از این وسیله به خصوص برای کودکانی که به تازگی ورزش شنا را آغاز کرده‌اند، لازم و ضروری است.

 

دماغ‌گیر و گوش‌گیر

 

دماغگیر نوزاد

 

ورود آب به دماغ و گوش کودک می‌تواند برای او بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل گفته می‌شود یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل استخر برای کودکان، دماغ‌گیر و گوش‌گیر شنا است. این دو وسیله به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با قرارگیری بر روی گوش و بینی کودک از ورود آب به این دو ناحیه جلوگیری می‌کنند. گفتنی است که گوش‌گیر و دماغ‌گیر به گونه‌ای طراحی شده است تا کودک در هنگام استفاده از آن کوچک‌ترین احساس ناراحتی را تجربه نکند.

 

بازوبند

بازوبند شنا یکی دیگر از وسایل شنا برای کودکان است که خرید و استفاده از آن می‌تواند فرایند یادگیری شنا را برای کودک بسیار آسان‌تر کند. اگر کودک شما به تازگی شنا کردن را آغاز کرده‌ است و در این زمینه تجربه ندارد، بهتر است از این بازوبند استفاده کنید تا در هنگام شنا از زیر آب رفتن او جلوگیری کنید.

 

پوشک استخری

 

پوشک استخری، جزو وسایل استخر برای کودکان

پوشک استخری یک وسیله کاربردی است که استفاده از آن به خصوص برای کودکانی که زیر ۳ سال سن دارند، لازم و ضروری است. این پوشک‌ها به دلیل خاصیت ضد آبی که دارند در تماس با آب شکل خود را حفظ خواهند کرد.

 

اگر فرزند شما توانایی کنترل ادرار و مدفوع خود را ندارد، توصیه می‌شود با استفاده از این پوشک‌ها از دفع ادرار و مدفوع در محیط استخر جلوگیری کنید.

 

حوله‌ شنا و لوازم شخصی

کودک شما در هنگام شنا کردن به یک حوله شنا و لوازم شخصی نیاز دارد تا همین‌که از استخر خارج شد با استفاده از حوله بدن خود را خشک و از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های میکروبی جلوگیری کند. حوله‌های شنا، حوله‌های مخصوصی هستند که نسبت به حوله‌های معمولی متفاوت‌‌ اند. این حوله‌های فوق‌العاده در کمترین زمان ممکن آب را به خود جذب می‌کنند اما به سرعت خشک می‌شوند تا فرد بتواند مجددا از آن استفاده کند.

 

لوازم ضروری دیگر مثل داروها یا آیتم‌های تغذیه

اگر فرزند دلبند شما از بیماری خاصی رنج می‌برد یا داروی مخصوصی را مصرف می‌کند، بهتر است قبل‌ از شنا کردن این داروها را مصرف کند. توجه داشته باشید که همیشه لازم است در هنگام شنا کردن فرزندتان داروهای مصرفی آن را به‌ همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. به‌ عنوان مثال اگر فرزند شما از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برد و همچنان اصرار دارید شنا کردن را تجربه کند، بهتر است علاوه‌بر رعایت نکات ایمنی داروهای مصرفی آن را نیز با خود به‌ همراه داشته باشید.

 

تغذیه کودکان پس‌ از ورزش بسیار مهم است. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود مقداری مواد مغذی برای میان وعده ورزشی او آماده کنید.

 

کلام آخر درباره وسایل استخر کودکان

در این مطلب به بررسی وسایل استخر برای کودکان پرداختیم و گفتیم که برای تجربه یک ورزش شادتر و ایمن‌تر به چه تجهیزات ورزشی نیاز است. اگر فرزند شما علاقه بسیار زیادی به ورزش شنا نشان می‌دهد، خرید وسایل استخر لازم و ضروری است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های معتبری مانند ایران اسپورتر که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند، با پرداخت کمترین هزینه ممکن تجهیزات دلخواه را برای کودک دلبندتان در زمانی کوتاه خریداری کنید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024