استاندار تهران: اجاره یا فروش پشت بام غیرممکن است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران با بیان اینکه بیشتر خانه ها در پایتخت به صورت آپارتمانی و دارای پشت بام های مشترک است، عملا اجاره یا فروش پشت بام در آنها غیرممکن می‌داند.

 انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: مالکان خانه‌های ویلایی پایتخت نیز برای به خطر نیافتادن امنیت خود، پشت بام ملک خود را نه می فروشند و نه اجاره می دهند.  

 

وی همچنین اعلام کرد که بررسی هایی در خصوص فروش و یا اجاره پشت بام در تهران انجام شده اما تاکنون به جمع بندی نرسیده ایم که آیا این اقدام رواج پیدا کرده یا نه؟ بنابراین صحت و سقم این موضوع با شک و تردید همراه است.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه ضرورتی ندارد بی خانمان ها از پشت بام‌ها استفاده کنند، گفت: این افراد در فصول سرد سال در گرمخانه‌های شهرداری و سازمان بهزیستی پذیرش می شوند.

 

استاندار تهران همچنین با تاکید بر لزوم حفظ فاصله اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا، هشدار داد: نیروی انتظامی با برگزاری هر نوع مراسم با تجمع زیاد و بدون مجوز در هر مکانی در دوران کرونا با قاطعیت برخورد می کند.

 

واگذاری مسکن با قیمت نازل

استاندار تهران همچنین گفت که براساس طرح اقدام ملی مسکن و با تاکید رئیس جمهوری، املاک مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت باید در اختیار مسکن سازان بخش خصوصی قرار گیرد و در نهایت افرادی که منزل مسکونی ندارند از آنها استفاده کنند.

 

محسنی بندپی اضافه کرد: این طرح یکی از راهبردهای دولت است و وزارت راه شهرسازی با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

 

به گزارش ایرنا، طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته مطرح شد، این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

اوایل شهریورماه سال گذشته ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد و از هجدهم آبانماه نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان دیگر آغاز شد.

 

در اولین گام متقاضیان مسکن، در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی، دومین گام متقاضیان استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان و در گام سوم نیز متقاضیان استان های چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------