5 نکته از شکست تلخ استقلال در کویت/ امروز مصدوم جدید چی داریم؟



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,استقلال

«امروز مصدوم جدید چی داریم؟» وضعیت این روزهای استقلال باور نکردنی شده. در این سال‌ها، هیچ تیمی نبوده که اوضاع آسیب دیدگی مهره‌های کلیدی‌اش تا این حد بحرانی شود. هرچه می‌گذرد، به تعداد مصدومان آبی‌ها اضافه می‌شود و در آخرین پرده، این علی کریمی، فرشید باقری و هرویه میلیچ بودند که ساعتی پیش از بازی، رقابت با الاهلی را از دست دادند. با موقعیتی که استقلال در آن گرفتار شده، انتخاب ترکیب اصلی، آسان‌ترین کار ممکن است چرا که مربیان عملاً انتخاب دیگری به جز این ندارند!

 

فرهاد مجیدی در روزی که به مطمئن‌ترین بازیکنان خط میانی و حمله‌اش دسترسی نداشت، چاره‌ای نداشت جز اینکه میلاد زکی‌پور را جانشین میلیچ کند، روزبه چشمی بعد از مدت‌ها به خط میانی منتقل شود و یک بار دیگر به علی دشتی اعتماد کند. در واقع مجیدی برای اینکه تیمش شوک کمتری را تحمل کند، به ترکیب سه نفره خط دفاعی تیمش مقابل الشرطه دست نزد و روی استفاده از عارف غلامی که فقط دو سه جلسه تمرین کرده بود، ریسک نکرد تا شاهین طاهرخانی در یک بازی بسیار حساس در زنجیره خط دفاعی قرار بگیرد اما برخلاف بازی قبلی، این طاهرخانی نبود که با اشتباه فردی استقلال را در موقعیت شکست قرار دهد. در بازی دیشب، روی گل اول بودوروف که سنگین نشان می‌داد، چند متر جا ماند تا حسینی مجبور به خطای پنالتی شود و در گل دوم، محمد دانشگر با یک اشتباه آماتوری، مقدمات گل برتری الاهلی را فراهم کرد. این اشتباه‌ها، تا پایان بازی جبران نشد تا در روزی که آبی‌ها می‌توانستند بازنده نباشند، دست خالی ورزشگاه جابر الاحمد را ترک کنند. اوج ناامیدی از دانشگر وقتی بود که گل زیبای ارسلان مطهری با ماندن او در منطقه آفساید، به شکلی عجیب مردود شد.

 

علی دشتی که در بازی با نفت مسجدسلیمان یک نیمه جانشین وریا غفوری شده بود و نمایشی ناامید کننده داشت، این بار نزدیک‌ترین بازیکن به ارسلان مطهری بود، یعنی جایی که در تمام این فصل، دربست در اختیار ستاره‌ای به نام مهدی قائدی بوده. ورود دشتی به ترکیب 11 نفره، بدان معنا بود که فرهاد از یک طرف می‌خواست وزن تیمش در خط میانی را بالاتر ببرد و از طرف دیگر، از مرتضی تبریزی کاملاً ناامید شده و دیگر روی او حسابی باز نمی‌کند. دشتی در 75 دقیقه‌ای که در زمین بود، نشان داد که وقتی نزدیک‌تر به دروازه حریف باشد، بازیکن مؤثرتری است اما نه آنقدر که بتواند در ادامه فصل، برای فرهاد مجیدی مهره‌ای تأثیرگذار باشد. دشتی در این بازی نشان داد که چرا در تمام نیم فصل اول، همدم نیمکت بوده.

 

 کابوس پنالتی نزدن‌های استقلال که از دوره مربیگری وینفرد شفر شروع شد، هنوز هم ادامه دارد. در فوتبال ایران، هیچ تیمی در 2 فصل گذشته به اندازه استقلال پنالتی هدر نداده و عجیب اینکه شانس از دست دادن پنالتی، با حساسیت بازی نسبت مستقیم دارد. هرچه بازی حساس‌تر، پنالتی ناامیدکننده‌تر! اگر وریا غفوری، در همان نیمه اول بازی را به حالت مساوی برمی‌گرداند، استقلال حتی می‌توانست تیم برنده این بازی باشد. واقعیت این است که الاهلی، تیم ترسناکی نبود و اگر در شرایط طبیعی با استقلال روبه‌رو می‌شد، شانسی برای پیروزی نداشت.

 

لیگ قهرمانان آسیا هنوز برای استقلال تمام نشده. هرچند که این بازی، می‌تواند در آینده این گروه بسیار تأثیرگذار باشد. نگرانی اصلی برای فرهاد مجیدی، درگیر شدن در ماراتن مسابقات بی‌وقفه در اسفندماه است که دقیقاً هر 4 روز یک‌بار باید تیمش را به زمین بفرستد. برنامه بازی‌های آینده استقلال و فشردگی کم نظیر آن، از الاهلی و هر حریف دیگری ترسناک‌تر است!

    

روزامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------