انتقادات تند مرتضی فنونی زاده از سرمربی پرسپولیس: آقای گل‌محمدی ۱۱ میلیارد گرفتی این تیم را تحویل بدهی؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
پیشکسوت پرسپولیس گفت: آقای گل محمدی که ۱۱ میلیارد قرارداد بستی و ۸۰ درصدش را هم گرفتی و کلی هم آپشن در قراردادت داری! ما از نظر مهره هیچ کم و کسری نداریم و دست کادر فنی بازِ باز است.

به گزارش مشرق؛ نتایج پرسپولیس در فصل جاری پس از ۴ قهرمانی متوالی و قدرت اول فوتبال باشگاهی کشور بودن طی این سالها، به شدت مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفته است.

 

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس و چرایی عدم نتیجه گیری این تیم حرف زد.

 

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

 

 * آقای فنونی زاده چرا پرسپولیس به این روز افتاده است؟ 

- تیم ما از نظر فنی و بچه های درون مستطیل سبز هیچ ایرادی ندارد. حتی روی نیمکت هم بازیکانی داریم که همه خوب هستند.

 

* پس مشکل کجاست؟ 

- مشکل عمده ما کادر فنی است. الان هواداران پرسپولیس خودشان یک پا کارشناس هستند. رفته بودم نانوایی، شاطر نانش را رها کرد و به من گفت آخر کدام مربی بازیکن یک متر و نیمی را می گذارد دفاع وسط؟ الان هواداران همه کارشناسند ولی فقط مدرک مربیگری ندارند. نانوای محله ما به ارنج تیم ایراد می گرفت و می گفت این چه تعویض هایی است که یحیی انجام می دهد؟ درست هم می گفت.

 

* خیلی ناراحت هستید؟ 

- چرا نباشم؟ من اگر انتقاد می کنم به خاطر پرسپولیس است و اینقدر جگرش را دارم که حرفم را بزنم. زمانی که برانکو آمد و تیم را در نیم فصل اول شانزدهم جدول کرد گفتم به خدا اگر این تیم جزو شش تیم بالای جدول پایان فصل باشد. ولی وقتی تیم با تفاضل گل بعد از استقلال خوزستان دوم شد مصاحبه کردم و حرفم را پس گرفتم. الان هم اگر انتقاد می کنم برای پیشرفت تیم است. ناسلامتی این تیم قهرمان فصل قبل است و باید مدعی قهرمانی باشد اما با این بازی که به نمایش می گذاریم امیدی به آینده نداریم. شاید هم تیم از نظر بدنی کم می آورد ولی باز هم می بینیم که مربیان تیم دائم در حال مصاحبه کردن هستند. در واقع خود مربیان برای خودشان چالش ایجاد می کنند. مگر همین تیم چند ماه قبل با همین هیأت مدیره قهرمان غرب آسیا نشد؟ حالا چه شده که دائم مشکلات را گردن هیأت مدیره می اندازید؟

 

* دعوای یحیی و رسول پناه را می گویید؟ 

- بله! آقای گل محمدی! تو کار خودت را بکن چکار به رسول پناه داری؟ ما هم باید به عنوان یک هوادار حمایت کنیم که می کنیم. اگر حرفی می زنم برای این است که ۱۰ سال در تیم های پایه پرسپولیس بودم و ۸ سال در بزرگسالان توپ زدم و در ۱۸ سال حضور در این باشگاه ۱۴ قهرمانی با پرسپولیس آوردم، پس حق دارم درباره پرسپولیس اظهار نظر کنم. چیدمان نفرات تیم اشتباه است و تعویض های غلطی را می بینیم.

 

* هواداران پرسپولیس معتقدند صدرنشینی استقلال به واسطه همین نتایج پرسپولیس است؟

- درست می گویند! استقلال هم بازی نمی کند و نتایجی که گرفته روی بازی های بد رقبایش است. همین هفته همه نتایج به سود استقلال بود که تیم شان باخت ولی صدرنشین ماند.

 

* ولی پرسپولیس کمترین باخت را دارد؟

- این حرف را به خورد مردم می دهند ولی مرا که نمی توانند فریب بدهند. ۶ مساوی برابر با ۴ تا باخت است. ۶ برد ۱۸ امتیاز دارد و ۶ مساوی فقط ۶ امتیاز دارد یعنی ۱۲ امتیاز پریده و رفته! پس ببیند که چقدر امتیاز از دست داده ایم. یک خط تیره در جدول داشتیم که به آن می بالیدیم و آن را هم از ما گرفتند. آن هم در بازی که بردش برای ما خیلی حیاتی بود.

 

آقای گل‌محمدی ۱۱ میلیارد گرفتی این تیم را تحویل بدهی؟!/ صدرنشینی استقلال به‌خاطر بازی‌ بد رقبایش است

 

* چرا احمد نوراللهی را در خط حمله به کار می برند؟

- همین نکته یکی از چراهای ماست! احمد نوراللهی کاملا از بازی اشباع شده است. او الان مدتهاست که در تمام مسابقات بازی می کند و خسته است. اصلا خودش باید به یحیی بگوید که دو بازی مرا بگذار بیرون تا کمی استراحت کنم. احمد بازیکن خوبی است ولی فوق العاده نیست که به خاطرش این همه هزینه بدهیم. یک زمانی محمد پنجعلی بود، مجتبی محرمی بود یا ناصر محمدخانی که نمی شد آنها را از ترکیب بیرون گذاشت. با این همه یادم هست در یک بازی فکر می کنم با استقلال رشت بود که ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم بودند و علی پروین ناصر محمدخانی را گذاشت بیرون. آن زمان ما تازه از سنگاپور برگشته بودیم و علی آقا گفت ناصر خسته است. ۹۰ هزار نفر داد می زدند ناصر باید بازی کند ولی علی آقا او را نیاورد تا دقیقه ۶۰ که ناصر را فرستاد تو و خودش ۲ تا زد و یک پاس گل به پیوس داد و بازی را با ۳ گل برنده شدیم. گاهی مواقع باید به بازیکن استراحت داد. اصلا نوراللهی فکر کند مانند آل کثیر محروم شده و دو بازی بیرون بنشیند. بعد ببینید وقتی برمی گردد چه می کند. این پسر در دقیقه ۸۲ توپی که با هرجا می زدی گل می شد را کوبید به بدن دروازه بان. در دربی هم که آن موقعیتهای طلایی را خراب کرد.

 

* شاید گل محمدی به واسطه قهرمانی فصل قبلش هنوز مورد اعتماد کادر مدیریتی است؟

- دقیقا! او آمد و تیم کالدرون را گرفت. تیمی که از برانکو به دست او داده بودند را قهرمان کرد و حالا با قرارداد ۱۱ میلیاردی می خواهد مثلا روش بازی تیم را تغییر بدهد تا از زیر سایه برانکو بیاید بیرون ولی این راهش نیست. حتم دارم کمال کامیابی نیا را برخلاف میل باطنی اش بازی می دهد. یا اگر شجاع خلیل زاده بود، عمرا به سید جلال بازی می داد. آخر چطور فکر کرد که یک بازیکن یک متر و ۲۰ سانتی را گذاشت دفاع وسط؟ هر دو گل را هم از روی سر مهدی شیری خوردیم! همان بازیکنی که در فینال آسیا آن بلا را بر سر تیم آورد.

 

آقای گل‌محمدی ۱۱ میلیارد گرفتی این تیم را تحویل بدهی؟!/ صدرنشینی استقلال به‌خاطر بازی‌ بد رقبایش است

 

* ظاهرا ایرادی هم به تعویض های یحیی دارید؟

- بله که دارم. وقتی تیم عقب است و نیاز به برد دارد چرا مهدی عبدی را دقیقه ۶۰ بیرون آوردی و آرمان رمضانی که بازیکن خودت است و مغضوب هواداران را به زمین بردی؟ اگر مهدی درون زمین می ماند می توانستی یک هافبک را بیرون ببری! کمال را بیرون می کشیدی! سرلک را می آوردی بیرون. نوراللهی را تعویض می کردی! چرا عبدی را بیرون آوردی؟ اینها همه نشان می دهد اتفاقات خوبی در تیم نمی افتد! آخر باید به آلومینیوم اراک ببازیم؟ رسول خطیبی مربی است که جام جهانی رفته و روبروی پرتغال هم بازی کرده است. او خیلی سریع متوجه شد که وقتی مهدی شیری دفاع وسط پرسپولیس است باید توپها را روی سر او بریزند. یک مثال می زنم.

 

* چه مثالی؟

- اواخر دهه شصت که ما(پرسپولیس) چند بار به استقلال باختیم به خاطر تیزهوشی خدابیامرز منصور پورحیدری بود. او می دانست با وجود مرفاوی و سرخاب می تواند روی هوا به گل برسد و پیش خودش می گفت مرتضی فنونی زاده با یک متر و ۸۸ قد نهایتا بتواند یکی از آنها را مهار کند و دیگری گل می زند. همین هم شد و استقلال در آن برهه با وجود این دو نفر بارها به پرسپولیس گل زد.

 

* حرف باقیمانده؟

- آقای گل محمدی که ۱۱ میلیارد قرارداد بستی و ۸۰ درصدش را هم گرفتی و کلی هم آپشن در قراردادت داری! ما از نظر مهره هیچ کم و کسری نداریم و دست کادر فنی بازِ باز است. به جای پرداختن به حواشی بیا و به وضعیت فنی پرسپولیس رسیدگی کن. ما که می دانیم شما هر جا بودی نصفه کاره بیرون رفتی! اکسین البرز، ذوب آهن، تراکتور، نساجی قائمشهر، همین پرسپولیس و شهرخودرو تیم هایی بودند که همه با تو نصفه کار کردند. من و تو با هم در کلاس مربیگری بودیم ولی چطور است که الان تو میلیاردری ولی من یک زندگی ساده دارم؟ فوتبال را به خاطر مردم دنبال کن و اینقدر دنبال وجهه مالی و مادی فوتبال نباش! قول می دهم چند سال بعد همه می فهمند که رسول پناه چه خدماتی برای فوتبال پرسپولیس انجام داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------