مخالفت مجلس با حذف سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای ‌هیأت‌علمی دانشگاه‌ها



هیات علمی دانشگاه،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر برداشتن سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، پیشنهاد محمد علی محسنی بند پی مبنی بر حذف سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات را بررسی کرده اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

 

محمد علی محسنی بند پی در توضیح پیشنهاد خود، بیان کرد: از بین ۲۲ هزار و ۲۸ اعضای هیات علمی وزارت بهداشت تنها ۱۷۹ نفر از آنها حقوق ماهانه بالای ۵۵ میلیون تومان دریافت می کنند، اگر ما این ۲۲ هزار و ۲۸ نفر را تقسیم بر ۱۷۹ کنیم یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر اعضای هیات علمی تنها ۸ نفر از آنها بالای ۵۵ میلیون تومان دریافتی دارند که این افراد نیز اعضای هیات علمی، استاد تمام هستند. تعیین سقف برای این افراد یعنی سقف گذاشتن برای کارآمدی، شایسته سالاری یعنی سقف گذاشتن برای  ارتقای توانمدی اعضای هیات علمی و سلب انگیزه از  نسل آینده‌.  متاسفانه نخبگان کشور را به بخش خصوصی و از آنجا به خارج از کشور هدایت می کنیم.

 

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------