احضار ۲ دانشجو و یک استاد به دادگاه



احضار دانشجویان و استادان،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
۲ دانشجو و یک استاد به دادگاه احضار شدند.

به گزارش انصاف نیوز، کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور در چند مطلبی جداگانه نوشت: آرمیتا پاویر دانشجوی زیست مولکولی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در یک هفته دوبار برای دفاع به دادسرا احضار شد.

 

برای یک پرونده با اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی و تشویش اذهان عمومی” در تاریخ ۵ شهریور به دادسرای عمومی و انقلاب آذرشهر احضار شد و برای دیگر پرونده با اتهام “تبلیغ علیه نظام” در تاریخ ۱۱ شهریور به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار شد.

 

گفتنی است این دانشجو برای هر دو پرونده پیش‌تر بازداشت و بازجویی شده بود. همچنین این دانشجو لایحه‌ی دفاع خود را ارسال و اعلام کرده است که اتهاماتت انتسابی را نمی‌پذیرد و در دادگاه حاضر نخواهد شد.

 

نرگس فداکار دانشجوی رشته اقتصاد ورودی ۹۸ کارشناسی دانشگاه ارومیه، قریب به یکسال است که [بدون حکم] ممنوع ‌التحصیل و ممنوع‌الورود به دانشگاه است.

 

متین فرامرزپور دانشجوی ارشد فلسفه غرب دانشگاه فردوسی مشهد که در تاریخ ۱۷ آذر در کمیته تجدیدنظر به دو نیسمال منع موقت از تحصیل محکوم شده بود، همچنان تعلیق است و دسترسی وی به سامانه آموزشی و انتخاب واحد ترم آینده قطع شده است.

 

این دانشجو علی‌رغم اعتراض به حکم کمیته تجدیدنظر، بصورت غیرقانونی به مدت دو‌ ترم تعلیق و ممنوع‌الورود به دانشگاه شد. همچنین با وجود پیگیری‌های ایشان در این ۸ ماه، هیچ جلسه‌ای در کمیته مرکزی وزارت درخصوص پرونده ایشان تشکیل نشده است. حال دانشگاه به این بهانه، علی‌رغم گذشتن دو ترم از محرومیت این دانشجو، تعلیق وی را تمدید کرده و مانع از انتخاب واحد ایشان شده است.

 

دکتر بهروز چمن‌آرا عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات کوردی دانشگاه کردستان در صفحه‌ی مجازی خود از اخراج خود با عنوان “رد صلاحیت عمومی” خبر داد.

 

این استاد در نامه‌‌ای که به رئیس دانشگاه کردستان ارسال نمودند، عنوان کردند که علی‌رغم ارسال پرونده‌های “تبدیل وضعیت استخدامی” و “تمدید سنوات پیمانی” به هیات جذب دانشگاه و پایان رسیدن بررسی‌های لازم، از صدور حکم استخدامی ایشان ممانعت به عمل آمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------