ورزش برای درمان نفخ



ورزش درمان نفخ,ورزش برای درمان نفخ,درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

ورزش درمان نفخ

 

گاهی وقت ها با افراط در خوردن یا بدقلقی های معده دچار نفخ شکم می شویم. این وضعیت اصلاً خوشایند نیست. نفخ شکم که بعضی اوقات با درد هم همراه است، ریشه در مشکلات گوارشی و تغذیه دارد. درمان نفخ شکم با حرکات ورزشی میتواند به داشتن بدنی سالم و نشاط بیشتر کمک کند.

پیاده روی

فعالیت فیزیکی حرکت روده ها را منظم تر می کند و میتواند به آزاد کردن گاز اضافی و دفع کمک کند. حرکت روده ها به ویژه در صورتی که شخص مبتلا به یبوست شده باشد، بسیار مهم است. حتی راه رفتن در منزل میتواند از فشار گاز ها به سرعت بکاهد.

 

حرکات یوگا

شما با انجام حرکات یوگا میتوانید نفخ شکمتان را به آسانی از بین ببرید. برای این که این ورزش به تجمع و کشیدگی روده ها کمک بسیار زیادی می کند. نخست چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و دست ها در عرض شانه و پا ها را زیر لگن خویش قرار بدهید. بعد قسمت ستون فقرات بدن خود را به طرف بالا گرد کنید.

 

کمر شما در این وضعیت باید کاملاً گرد شود. سرتان را رو به پائین نگه دارید و ده ثانیه به این وضعیت بمانید. بعد کمر را رو به پائین قرار دهید و شکم تان را هم رو به پائین بیاورید. ۱۰ ثانیه شکم را به درون و به بیرون بیاورید. این حرکت را سه بار پشت سر هم و به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید.

 

ورزش درمان نفخ,ورزش برای درمان نفخ,درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

 

تمرینی ویژه برای گوارش

انجام تمرین تنفسی شکم باید در هر نوبت پنج دفعه تکرار شود، ولی به یاد داشته باشید پیش از انجام هرگونه حرکت ورزشی، آنرا با پزشک خود در میان بگذارید. تمرین یاد شده که نوعی ماساژ داخلی است سبب بهبود یافتن جریان گوارش و کاهش نفخ می شود. برای به کاربستن تمرین باید به این ترتیب عمل کنید:

 

در برابر یک میز بایستید، بدون اینکه پشت تان گرد شود، به طرف جلو خم شوید. یکی از بازوهایتان را روی دیگری بگذارید آنگاه پیشانی تان را پائین بیاورید،

 

بدون اینکه پاهایتان را عقب ببرید، باسن خود را تا حد ممکن به طرف عقب بکشید، باید کشش را بخوبی در پاها و پشت خود احساس کنید. مراقب باشید که کمرتان خم نشود. به خاطر داشته باشید که پس از هر بار تمرین و هنگام خارج کردن نفس، لگن خود را منقبض کنید.

 

گربه – گاو

بسياري از حرکات یوگا مانند حرکت گربه – گاو به از بین بردن نفخ شکم کمک می کند.

در وضعیت چهار دست و پا قرار بگیرید. دست ها زیر شانه و پاها زیر باسن قرار بگیرد.

 

با فشرده کردن عضلات شکم همراه با بازدم ستون فقرات را به طرف سقف بالا بکشید به طوریکه پشت تان گرد شود و در همین حال سر و گردن را به طرف زمین پائین بیاورید و ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.

 

دوباره عضلات شکم را سفت کنید و شکم را به طرف پائین بکشید. گردن را در خالت طبیعی نگه دارید و ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.

 

ورزش درمان نفخ,ورزش برای درمان نفخ,درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

ورزش‌های مفید برای درمان نفخ شکم

 

حرکت فوک

این حرکت به تقویت پاها و پشت کمک می کند. روی تشک دراز بکشید. با دم دست های تان را روی تشک بگذارید، سینه ها را بالا بیاورید و بازوها را بکشید. در حین این کار اجازه دهید قسمت بالایی بدن تان بالا بیاید و عضلات پایینی در حال استراحت باشند.

 

ورزش درمان نفخ,ورزش برای درمان نفخ,درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

رفع نفخ شکم با حرکات ورزشی

 

حرکت جسد

به پشت بخوابید و پاها را به عرض شانه ها باز کنید.

 

ژست ارام باد

اسم این ژست همه چیز را بیان می کند. این یکی از موثرترین ژست برای نجات یافتن از نفخ است.

 

طاق باز دراز بکشید و پاهایتان را دراز کنید. یکی از آنها را خم کنید و آنرا نزدیک خود در اغوش بگیرید.

 

این یکی مثل وضعیت طاق بازکودک است. هر چه بیشتر زانوی خویش را بلند کنید، بهتر است باید این وضعیت را لااقل 30 ثانیه نگه دارید.

 

تغيير:زمانی که پای خود را در اغوش میگیرید ، تلاش کنید با زانو بینی را لمس کنید. این کار تمرین را مشکل تر و موثرتر می کند.

 

ورزش درمان نفخ,ورزش برای درمان نفخ,درمان نفخ با چند حرکت ورزشی

ورزش برای درمان نفخ

 

حرکت قله کوه

کف دست ها و زانوهای تان را روی زمین بگذارید. زانوهای تان را عقب تر از باسن تان بگذارید و دست های تان را هم در امتداد شانه های تان بگذارید. زانوهای تان را از زمین جدا کنید.

 

درحالی که کف پاهای تان زمین است، زانوهای تان را صاف نگه دارید و نشیمن گاه تان را بالا بیاورید.با بازدم بعدی پاهای تان را به عقب فشار دهید. در این وضعیت شما حس می کنید که فردی از عقب، پشت شما را گرفته و می کشد. سر خویش را بین بازوها قرار دهید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------