اگر زانوی ضعیفی دارید این ورزشها را انجام دهید



زانوهای ضعیف, تقویت زانوهای ضعیف, درمان زانودرد

انجام تمرینات و ورزشهای کم برخورد برای تقویت زانو های ضعیف مفید هستند

 

۵ تمرین مفید برای افرادی با زانوهای ضعیف
هنگامیکه زانوهای ضعیفی دارید، متناسب ماندن کار سختی است. اما راه حلش اینجاست: تمرینات کم برخورد! تمرینات کم برخورد برای افرادی که اضافه وزن دارند، دوره‌ی نقاهت یک آسیب دیدگی را سپری می‌کنند، یا از بیماری‌های مزمنی مانند نقرس یا آرتریت رنج می‌برند، ایده‌آل هستند.

 

تمرینات کم برخورد به تمریناتی گفته می‌شود که در هنگام انجام آنها، یک پا با زمین در تماس است، یا اینکه حرکات توسط یک دستگاه یا آب پشتیبانی می‌شوند. این یعنی وقتی صحبت از تمرینات کم برخورد می‌شود، گزینه‌های بی شماری وجود دارند. در این مقاله تمرینات عالی کم برخوردی را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند اولین قدم را بردارید.

 

اگر زانوی ضعیفی دارید پیاده روی کنید
برای پیاده روی به هیچ دستگاه لوکس بدنسازی نیاز ندارید. پیاده روی به مدت حداقل ۴۵ دقیقه، حداقل ۱۸۱ کالری می‌سوزاند. چیزی که پیاده روی را به یک تمرین شگفت انگیز تبدیل می‌کند، این است که تمام گروه‌های عضلانی اصلی را بکار می‌گیرد. اگر زانوهای ضعیفی دارید، با ۱۰ دقیقه پیاده روی روزانه شروع کنید و سپس بتدریج هر هفته، ۱۰٪ به آن اضافه کنید.
برای سوزاندن کالری بیشتر می‌توانید بطور متناوب، پیاده روی تند و آهسته انجام دهید. برای افزودن مقاومت و تقویت پاهایتان بطور تدریجی، سعی کنید در سر بالایی پیاده روی کنید یا از پله‌کان بالا بروید.

 

درمان زانودرد,زانوهای ضعیف, تقویت زانوهای ضعیف

تمرین با دستگاه الپتیکال برای تقویت زانو های ضعیف بسیار مفید است

 

تقویت زانوهای ضعیف با دستگاه الپتیکال
تمرین الپتیکال با سرعت متوسط در کمتر از ۴۵ دقیقه، ۳۳۳ کالری خواهد سوزاند. تمرین با دستگاه الپتیکال، بدون برخورد است و برای تقویت زانو های ضعیف بسیار مفید است. الپتیکال، یک دستگاه کاربر پسند و بدون درد است که هم برای مبتدی‌ها مناسب است و هم برای کارشناسان تناسب اندام.

یک دستگاه الپتیکال، عضلات بالا تنه‌ی شما را درگیر خواهد کرد، چربی‌های ذخیره شده را هدف می‌گیرد و آنها را بطور موثری می‌سوزاند. نتیجه‌ی آن، عضلانی شدن اندام‌هایتان است. شما می‌توانید با خم شدن به جلو به سمت دسته‌ی دستگاه الپتیکال، کالری سوزی را افزایش دهید.

 

شنا و تقویت زانوهای ضعیف
شنا یکی از بهترین تمرینات کم برخورد است که وجود دارد و برای تقویت زانوهای ضعیف بسیار مناسب است. شنا تقریبا تمام گروه‌های عضلانی بدن را درگیر می‌کند، بالا تنه را قوی می‌کند و در عین حال باعث ایجاد استقامت و قدرت می‌شود. شنا تبعیض قائل نمی‌شود، یعنی شما چه در حال بهبودی از یک آسیب دیدگی باشید، و چه اضافه وزن داشته باشید، می‌توانید شنا کنید و هیچ دردی در مفاصلتان احساس نخواهید کرد. شنا کردن با سرعت آرام در ۴۵ دقیقه، ۳۳۳ کالری خواهد سوزاند.

 

تقویت زانوهای ضعیف,زانوهای ضعیف,درمان زانودرد

برای تقویت  پاها و زانوهای ضعیف اسکیت سواری کنید

 

اگر زانوی ضعیفی دارید، اسکیت سواری فراموش نشود
اسکیت سواری در کمتر از ۴۵ دقیقه، ۵۷۲ کالری می‌سوزاند. این، یک تمرین کم برخورد فوق العاده است، زیرا هنگامیکه یاد بگیرید چطور اسکیت کنید، این تمرین می‌تواند سرعت سوخت و ساز شما را تا چند ساعت بعد از هر تمرین افزایش دهد، و در عین حال پاها و زانوهای ضعیف شما را تقویت کند.

 

در هنگام اسکیت، همیشه لباس‌های محافظ بپوشید و در مکانی با سطح صاف، شروع به تمرین کنید. خیابان‌ها و پیاده روها معمولا دارای شکاف و دست انداز هستند، و اینها باعث آسیب رساندن به زانوها می‌شوند. در عوض، می‌توانید اسکیت سواری را در یک پارکینگ نزدیک محل زندیگیتان شروع کنید. گام‌های کوتاه بردارید و دولا شوید، بطوریکه مرکز ثقلتان نزدیک زمین باشد. بعد از اینکه کاملا اسکیت کردن را یاد گرفتید، می‌توانید سربالایی را امتحان کنید و یکبار دیگر همان مسیر را تکرار کنید.

 

زومبا، راهی آسان برای تقویت زانوهای ضعیف
اگر عاشق تمرینات گروهی هستید، پس زومبا را امتحان کنید. این تمرین در ۴۵ دقیقه ۲۵۰ کالری می‌سوزاند، و به زانوها صدمه نمی‌زند. اجازه ندهید که این حرکات ساده‌ی رقص، شما را فریب دهند. این یک تمرین بسیار شدید است که ظاهر یک کلاس سرگرم کننده را به خود گرفته است. زومبا برای افرادی که اغلب به برنامه‌ی تمرینی‌شان پایبند نیستند، ایده آل است. هنگامیکه با گروهتان ارتباط برقرار کنید، به احتمال کمتری کلاس را از دست می‌دهید.
منبع : fitnessmagazine.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------