آخرین اخبار فرهنگی - هنری

مهاجرت هنرمندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

شغل‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند، چیست؟

مهاجرت هنرمندان هرچند در سال‌های اخیر روند صعودی داشته، اما تصاویر منتشرشده از برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که حال و روز چندان…

اسکار نود و سوم به روایت آمار و ارقام | از یازده تا صفر در سال ۲۰۲۱!



نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار,اخبار امروز,اخبار جدید
نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را شاید بتوان با توجه به ترکیب نامزدها و برنده‌های احتمالی متفاوت‌ترین دوره این رویداد مهم سینمایی در تاریخ به شمار آورد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، کمی بیش از یک ماه تا زمان برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ به شکلی ویژه و متفاوت از سال‌ها و دوره‌های گذشته مانده و در این فرصت نه‌چندان کوتاه، بازی کردن با آمار و ارقام امسال می‌تواند دوستداران هنر سینما را سرگرم کند. آنچه می‌خوانید، نگاهی است به نامزدهای اسکار نود و سوم از دریچه اعداد.

 

۱۱: تعداد نامزدهای بخش‌های بازیگری که برای نخستین بار به این فهرست راه یافته و بخت بردن جایزه اسکار دارند. به لطف شیوع کرونا و دور ماندن فیلم‌های مهم و پرهزینه از پرده سینما، بسیاری از نام‌های همیشگی بخش‌های بازیگری امسال دیگر بین نامزدها نیستند و جای آنها را چهره‌های تازه گرفته‌اند. در بخش کارگردانی هم شرایط مشابه حاکم است و دیوید فینچر تنها نامزدی است که پیش‌تر هم بخت بردن جایزه را داشته است.

 

۱۰: بیشترین تعداد نامزدی برای یک فیلم که امسال به «منک» رسیده است. فیلم تازه فینچر می‌تواند در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد (گری الدمن) و بهترین بازیگر زن مکمل برنده جایزه شود.

 

۹: آمار نامزدهای رنگین‌پوست بخش‌های بازیگری که شامل دو بازیگر آسیایی‌تبار در بخش بهترین بازیگر مرد هم می‌شود.

 

۸: تعداد نامزدی‌های اسکار کارنامه گلن کلوز در بخش بازیگری که از ۱۹۸۳ شروع شد و امسال به «مرثیه هیلبیلی» رسید. او هرگز برنده اسکار نشده است.

 

۷: تعداد بازیگرانی که پس از مرگ نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌اند. جیمز دین، اسپنسر تریسی، ماسیمو ترویسی، پیتر فینچ و امسال هم چدویک بوزمن نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شدند و هیث لجر و رالف ریچاردسن نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل. فینچ در ۱۹۷۷ با «شبکه» اسکار برد و لجر در ۲۰۰۹ با «شوالیه تاریکی».

 

۶: تعداد نامزدهای سیاهپوست بخش‌های بازیگری. سال گذشته سینتیا اریوو تنها نامزد سیاهپوست در میان ۲۰ نامزد چهار بخش بازیگری بود.

 

۵: آمار کشورهای آفریقایی که فیلم نامزد اسکار داشته‌اند. امسال تونس اولین نامزدی خود را «با مردی که پوست خود را فروخت» دشت کرد و الجزایز با پنج، آفریقای جنوبی با سه و ساحل عاج و موریتانی هر کدام با یک نامزدی در این فهرست قرار دارند.

 

۴: تعداد نامزدی‌های کلویی ژائو با «سرزمین آواره‌ها» که رکورد فران والش و سوفیا کوپولا را با سه نامزدی شکست. او نخستین زن رنگین‌پوست و آسیایی است که در تاریخ اسکار نامزد دریافت جایزه کارگردانی می‌شود. تا امروز ۷۰ زن نامزد دریافت ۷۶ جایزه اسکار شده‌اند.

 

۳: تعداد نامزدی‌های ساشا بارون کوهن در تاریخ اسکار. او امسال با «بورات ۲» نامزد جایزه فیلمنامه اقتباسی است و با «دادگاه شیکاگو هفت» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل. بارون کوهن در ۲۰۰۷ هم با «بورات» نامزد دریافت جایزه بازیگری شده بود.

 

۲: تعداد نامزدی‌های اسکار کارنامه اولیویا کولمن که در ۲۰۱۹ با نخستین نامزدی خود برای «سوگلی» جایزه برد و امسال برای «پدر» نامزد شده است.

 

۱: آمار مردانی که در یک سال نامزد بازیگری و ترانه شده‌اند. اودم که با بازی کردن و خواندن در «همیلتن» به شهرت رسید، امسال با «یک شب در میامی» بخت بردن دو جایزه اسکار دارد.

 

صفر: تعداد نامزدی‌های اسپایک لی (کارگردان) و دلروی لیندو (بازیگر) برای «همخون پنج» که از بزرگ‌ترین غایبان فهرست اسکار ۲۰۲۱ با فقط یک نامزدی در رشته بهترین موسیقی متن بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------