مهتاب كرامتي: هميشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نشست خبري جشنواره فيلم كوتاه مستقل «خورشيد»

مهتاب كرامتي: هميشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم

نشست خبري دومين جشن فيلم كوتاه مستقل «خورشيد» با حضور مهتاب كرامتي‌ ـ مدير هنري اين جشن ـ و مهدي يارمحمدي ـ دبير جشن ـ برگزار شد.

در ابتداي اين نشست كه ـ 23 مرداد ماه ـ در خانه هنرمندان ايران برگزار شد، يارمحمدي با ارائه توضيحاتي هدف از برپايي جشن فيلم كوتاه مستند خورشيد را شناسايي و حمايت از بهترين فيلم‌هاي مستند كوتاه و ايراني و تقدير از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين بخش از سينما دانست و گفت: آثار شركت كننده در اين جشن در چهار بخش مسابقه فيلم‌هاي مستقل، ‌حمايتي، آماتور‌ و توليد فيلم‌هاي مستند به رقابت خواهند پرداخت.

وي خاطرنشان كرد: در بخش مسابقه فيلم‌هاي مستقل، كليه آثار مستقل با موضوع آزاد در قالب‌هاي داستاني‌، مستند‌، تجربي و پويا نمايي كه افراد حقيقي و بدون حمايت مراكز دولتي آن را ساخته باشند، ‌داوري خواهند شد و در بخش مسابقه فيلم‌هاي حمايتي‌، فيلم‌هاي كوتاه با موضوع آزاد كه با مشاركت بخش خصوصي توليد شده باشند‌، شركت دارند.

يارمحمدي بخش مسابقه فيلم‌هاي آماتور را شامل فيلم‌هاي غيرحرفه‌اي ساخته شده توسط دانش آموزان ‌،هنرجويان آموزشگاه‌هاي سينمايي و دانشجويان سينما با موضوع آزاد عنوان كرد و گفت: اين فيلم‌ها با هر فرمت اعم از موبايل‌ و دوربين‌هاي غير حرفه‌اي و در زماني كمتر از 10 دقيقه مي‌توانند با هم به رقابت بپردازند و اين بخش فرصتي براي شناسايي استعدادهاي نو در زمينه توليد فيلم‌هاي كوتاه و خلاق است.

وي افزود: همچنين در بخش مسابقه، توليد فيلم مستند پايگاه حمايت از فيلم كوتاه مستقل با همراهي و همكاري خانم فيلم آسما با هدف ايجاد فرصت حمايت از توليد طرح‌هاي مستند فيلمسازان مستقل براي تمامي فيلمسازاني كه فيلم آنها به بخش‌هاي مسابقه راه يافته باشد اين امكان را مهيا مي‌كند تا طرح‌هاي پيشنهادي مستند خود را با زمان تقريبي 30 دقيقه جهت توليد به دبيرخانه جشن تحويل دهند كه اين طرح‌ها مورد بررسي قرار خواهند گرفت و تعداد 10 طرح برگزيده امكان توليد دريافت خواهند كرد.

مهتاب كرامتي هم با اشاره به علت حضورش در اين جشن گفت: پرونده كاري‌ام نشان داده هميشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم و دغدغه حمايت از فيلمسازان مستقل كوتاه و مستند از مدت‌ها قبل در من وجود داشت و پس از آشنايي با پايگاه حمايت از فيلم كوتاه مستقل و شناخت اهداف فرهنگي و حمايتي اين مجموعه و تلاشي كه متوليان اين پايگاه براي پشتيباني از سينماي مستقل كوتاه و مستند به عمل مي‌آورند‌، قبول كردم حضور داشته باشم و اگر اين حضور مثبت باشد در سال‌هاي ديگر هم همكاري خواهم كرد.

وي آثار رسيده به دبيرخانه جشن را 369 فيلم عنوان كرد و گفت:‌ اين تعداد نشانگر استقبال خوب فيلمسازان فيلم كوتاه و مستند از اين جشن است.

اين بازيگر ادامه داد: هيات انتخاب اين دوره از جشن متشكل از فريد فرخنده كيش‌، مهدي يارمحمدي‌ و محمد ميركاني‌ از بين فيلم‌هاي رسيده 71 عنوان را شايسته حضور در اين جشن دانسته‌اند كه فيلم‌هاي راه يافته 25 مرداد از طريق سايت جشن به نشاني www.shorttilmsupport.com معرفي خواهند شد.

مدير هنري دومين جشن فيلم كوتاه مستقل خورشيد درباره حمايت از برگزيدگان اين جشن اظهار كرد: تلاش كرده‌ايم كه به نفع شايسته‌اي از فيلم‌هاي برگزيده وكارگردانان اين فيلم‌ها تقدير كنيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره تداخل حضورش در فيلم«فرزند چهارم» و برپايي اين جشن گفت: من بعد از اينكه سفير يونيسف شدم ياد گرفتم زمانم را مديريت كنم. ضمن اينكه سحرخيزي‌ام باعث شده تايم بيشتري داشته باشم و براي اين جشن هم خيلي وقت است كه كارم را شروع كرده‌ام و مشكلي پيش نمي‌آيد. ضمن اينكه اين جشن آنلاين است و باعث مي‌شود هر لحظه در جريان كارها قرار بگيرم.

يارمحمدي با اشاره به آنلاين بودن اين جشن گفت: از آنجا كه اين جشن اولين وتنها جشنواره آنلاين فيلم كوتاه در ايران است تلاش كرده‌ايم تا از فضاهاي مجازي بيشتري بهره گيري كنيم كه نمايشگاه آنلاين فيلم‌هاي كوتاه شركت كننده در جشن از جمله نوآوري‌هاي ما است. همچنين به جاي اكران فيلم‌هاي كوتاه در سالن نمايش ‌، فيلم‌هاي راه يافته در نمايش آنلاين در سايت پايگاه آپلوت مي‌شوند و علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت آنها را تماشا كنند.

وي در پايان سخنانش از روزنامه اقتصادي آسيا‌، كانون فيلم آسمان‌، موسسه فرهنگي هنري ويلافرهنگ‌ و شركت تك دانه به عنوان حاميان اين دوره جشن نام برد.

دومين جشن حمايت از فيلم كوتاه مستقل «خورشيد» شهريور ماه برگزار خواهد شد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------