روایت سام درخشانی از خودزنی در «خوب، بد، جلف»



اخبار,اخبار فرهنگی,سام درخشانی
سام درخشانی می‌گوید: در ایران هیچ بهایی به بازیگر کمدی داده نمی‌شود و بازی در این نقش‌ها اعتباری که باید برای بازیگر به همراه داشته باشد را ندارد اما اگر بخواهید در مارکت قرار بگیرید و جزو بازیگران پرفروش باشید و برای فیلم‌ها انتخابتان کنند، ژانری که فعال است، کمدی‌ست.

به گزارش ایلنا، سام درخشانی در تازه‌ترین فعالیت خود در فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» به ایفای نقش پرداخته است. درخشانی در رابطه با عدم اقبال جشنواره فیلم فجر به بازیگران کمدی گفت: اساسا آن اعتباری که باید و لازم است را برای فیلم‌های کمدی درنظر نمی‌گیرند. به شخصه تنها یکی دو مورد را به خاطر دارم که در آن به فیلم‌ها و بازیگران کمدی توجه شده و به طور کل بهای لازم را به ژانر کمدی نمی‌دهند. در صورتی که می‌توان جشنواره فیلم‌های جدی و درام‌های اجتماعی را با جشنواره فیلم‌های کمدی جدا کرد اما این کار را نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: همیشه این اتفاق سبب می‌شود تا فیلم‌های کمدی در سایه قرار بگیرند و هیچ اتفاق خاصی برای آنها رخ ندهد. در جشنواره فیلمی هم که گذشت تنها به خاطر تنوع فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» را به جشنواره آوردند و از اول هم مشخص بود که اتفاق خاصی برای آن رخ نمی‌دهد.

 

این بازیگر در ادامه بیان کرد: اساسا من فکر می‌کنم که اگر فروش فیلم‌های کمدی نباشد، فیلم‌های درام هم نمی‌توانند همچون همیشه فروش خوبی داشته باشند چراکه اکنون فیلم‌های کمدی سبب می‌شود تا مردم به سینما بروند و به این ترتیب دیدن فیلم‌های دیگر را هم تجربه کنند.

 

درخشانی درباره ممیزی که آثار کمدی با آنها مواجه هستند، توضیح داد: به طور کل ما دچار ممیزی هستیم و همیشه هم خط قرمزهایی تعریف شده است که اصلا نمی‌دانیم منبع آن کجا هست؛ ولی مجبوریم که با آنها کنار بیاییم. البته در کمدی سعی می‌کنیم به واسطه خنداندن و طنز، زهر موضوعات را بگیریم و به همین دلیل می‌توان تا حدودی از خط قرمزها عبور کرد اما به هر حال ممیزی در داستان‌های اجتماعی بیشتر هم هست.

 

وی ادامه داد: ما در فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» به سمت خودزنی رفته‌ایم البته مردم ما با ممیزی به خوبی آشنا هستند و خط قرمزها را می‌شناسند.

 

این بازیگر همچنین درباره عدم فعالیت در نقش‌های جدی بیان کرد: تعداد کارهای درام و موقعیت‌های اجتماعی و مواردی از این دست کمتر به من پیشنهاد می‌شود چراکه من در ژانر کمدی جا افتاده‌ام و به نوعی جزو بازیگران پرفروش این حوزه هستم. به همین دلیل مارکت ما را به سمتی می‌برد که پیشنهادهایی از این دست، بیشتر  دارم. گرچه در تلاش هستم چند نقش جدی هم انتخاب کنم به همین دلیل امسال یک کار خوب به اسم «مرده‌خور» داشتم که متاسفانه به دلیل ممیزی‌ها به جشنواره راه پیدا نکرد.

 

درخشانی در ادامه بیان کرد: قطعا من هم دوست دارم، کارهایی را انجام دهم که بیشتر دیده شوم و به واسطه آنها تقدیر شوم و جایزه بگیرم که این اتفاق متاسفانه برای فیلم‌های کمدی نمی‌افتد. به هر حال جبر و شرایط مرا هم به سمتی می‌برد و علاقه من به سمت دیگری یعنی درام‌های اجتماعی است. البته این به آن معنا نیست که من کمدی را دوست ندارم بلکه فکر می‌کنم تا حدودی هم از پس بازی کردن در این نقش‌ها برآمده‌ام ولی خب همیشه دست‌کم در ایران بهایی به بازیگر کمدی داده نمی‌شود و بازی در این نقش‌ها اعتباری که باید برای بازیگر به همراه داشته باشد را ندارد.

 

وی در پایان گفت: در نهایت باید بگویم که اگر بخواهید در مارکت قرار بگیرید و جزو بازیگران پرفروش باشید و برای فیلم‌ها انتخابتان کنند، ژانری که فعال است، کمدی‌ست. به نوعی در حوزه درام، یک یا دو بازیگر داریم که فیلم‌هایشان پرفروش می‌شود ولی در ژانر کمدی ۱۰ تا ۱۵ بازیگر پرفروش داریم. به همین خاطر گرایش به این سمت مقداری بیشتر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------