ربات‌های خودجوش حامی میثاق و بقیه



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,محمدحسین میثاقی

 ماجرای بامزه‌ای شده؛ این‌که وقتی اتفاقی در تلویزیون می‌افتد که پیش‌بینی می‌شود با اقبال عمومی مواجه نشود یا نظر منفی درباره‌اش پدید آید، یک‌سری آدم ازخودگذشته و فداکار پیدا می‌شوند که نظر مطلوب رسانه ملی را ترویج کنند، یعنی ناگهان عده‌ای دلشان می‌خواهد از نوع قضاوت‌ها و حرف‌های مطرح شده بشیر حسینی در برنامه عصر جدید حمایت کنند.

 

یا یکهو به سرشان می‌زند که بگویند محمدحسین میثاقی چه اجرای خوبی دارد و حق استاد و شاگردی را برای عادل فردوسی‌پور به‌جا آورده و چقدر برنامه‌اش بهتر از نود از آب درآمده. این ‌آش حمایت خودجوش جایی شور می‌شود که توییتر را باز می‌کنی و می‌بینی تعداد زیادی یوزر بی‌نام و نشان همین جمله‌ها را عینا کپی‌پیست کرده‌اند یا در اینستاگرام پیج‌های مشهور همه با هم یک ویدیو را با یک دیزاین و جمله ثابت آپلود می‌کنند و تقش درمی‌آید که همه‌شان در ازای مبلغی راضی شده‌اند تا خودجوش این پست‌ها را منتشر کنند.

 

نیمه پر لیوانش اینجاست که اساتیدِ تصمیم‌گیر بالاخره تلگرام، اینستاگرام وتوییتر را -برخلاف ادعاهایشان- کاملا به رسمیت شناخته‌اند، به اهمیت موج‌سازی در شبکه‌های اجتماعی واقف شده‌ و فهمیده‌اند چقدر مدیریت افکار عمومی اهمیت دارد. دستاوردی که لابد با مشاوره برخی اساتید به دست آمده است. البته این مغزهای متفکر هنوز در تولید محتوای متنوع ناتوانند و به ربات‌های پیشانی سفید اعتماد می‌کنند. نکته‌ای که با تکرار آن، به نقض غرض بدل خواهد شد و باید زودتر برای آن چاره‌ای بیندیشند. در ضمن بد نیست اساتید پس از آن‌که واحدهای مربوط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی را پاس کردند، بفرمایند بودجه این خاصه‌خرجی‌ها را از کجا و کدام بند قانونی تامین می‌کنند؟ بالاخره یکی از رسم‌های فضای مجازی همین شفافیت است!

 

روزنامه شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------