آخرین ساخته مجیدی برای نخستین بار در چین روی پرده رفت



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجیدمجیدی

فیلم «آن سوی ابرها» آخرین ساخته 'مجید مجیدی' کارگردان نامدار ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم چین برای نخستین بار در سینما هنر پکن به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، «آن سوی ابرها» داستان برادری با بازی «ایشان خاطر» و خواهری با نقش‌آفرینی «مالاویکا موهانان» را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند زمانی‌که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.

 

مجیدی که به عنوان داور نهمین جشنواره فیلم پکن در چین به سر می‌برد، پس از نمایش فیلم در جمع خبرنگاران و علاقه‌مندان به سینمای ایران حاضر شد گفت: یک هنرمند در طول حیات هنری خود تنها یک اثر را خلق می‌کند و آثار بعدی او همه شاخ و برگ‌های همان اثر و یا درخت نخستین هستند.

 

وی گفت: آثار من بیشتر بر روی کودکان و دنیای پاک آنها متمرکز است و احساس می‌کنم از این طریق می‌توانم میان دنیای کودکان و بزرگترها پلی برقرار کنم.

 

او همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا هند را برای ساختن فیلم آن سوی ابرها انتخاب کرده است گفت: همواره علاقه مند بودم در خارج از ایران فیلم بسازم و با توجه به رفت و آمدهای متعددی که به هند داشتم و همین طور نزدیکی فرهنگی و زبانی این کشور با ایران، تصمیم گرفتم که نخستین فیلم خارج از ایرانم را در هند بسازم.

 

مجیدی همچنین در رابطه با احتمال ساختن فیلم در چین نیز گفت که دوست دارد چنین کاری را انجام دهد زیرا از گذشته تا کنون رابطه نزدیکی بین ایران و چین وجود داشته است و مردم هر دو کشور ارزش‌های فرهنگی مشترکی دارند.

 

در پایان این نشست با توجه به همزمانی نمایش فیلم 'آن سوی ابرها' و روز تولد این سینماگر ایرانی، تماشاگران و مسئولان برگزار کننده جشنواره، با برش کیک جشن تولد وی گرامی داشتند.

 

نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن با حضور آثاری از فیلمسازان 85 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه در مرکز ساخت فیلم دیجیتال شرکت ملی فیلم چین گشایش یافت.

 

به گزارش ایرنا در مجموع 775 فیلم از 85 کشور و منطقه جهان درخواست نامزدی جوایز «تیان تان» (کاخ آسمانی) این جشنواره را کرده اند که از میان آن ها، 15 فیلم از جمله فیلم های «ایرو» (اینجا) و 'تهران شهر عشق' از ایران، «زمین سرگردان» از چین، «بن برگشته است» از آمریکا و «آهنگساز» تولید مشترک چین و قزاقستان به عنوان نامزد وارد بخش رقابتی جشنواره شده اند.

 

در مدت 9 روز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم پکن، حدود 500 فیلم چینی و خارجی هم در سینماهای شهر پکن اکران می شوند.

 

موضوع اصلی این جشنواره که برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است «خانه و کشور» است. 

 

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در سال‌های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره‌های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا نیز به حساب می‌آید.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می‌شود. 

 

سال گذشته، دو فیلم ایرانی «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج زاد و «ملی و راه های نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در کنار دو فیلم چینی نامزد جایزه «تیان تان» بهترین فیلم جشنواره بین المللی پکن شدند.

 

مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است.

 

«بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ نخستین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------