آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

فرزاد موتمن : مردم فیلم می بینند اما سینما نمی روند



 

  فرزاد موتمن : مردم فیلم می بینند اما سینما نمی روند

 

وضعیت خراب اقتصادی سینما؛ نگرانی های بسیاری از سینماگران را به دنبال داشته است، به صورتی كه فرزاد موتمن هم كه به تازگی فیلم پوپك مش ماشاءالله وی فروش خوبی داشته است؛ از این وضعیت نگران است.

فرزاد موتمن گفت: امروز وضعیت سینما به هیچ عنوان خوب نیست و كمتر فیلمی با استقبال خوب مخاطبان مواجه می شود.

موتمن این مشكل را مربوط به یكی دو سال اخیر نمی داند و دل زدگی مخاطبان از سینما را محصول سال ها سیاست گذاری غلط می داند و می گوید: اصولا مردم نزدیك به ۲۰ سال است كه به سینما نمی روند و سینما را از سبد فرهنگی خود خارج كرده اند. این امر نیز دلایل مختلفی دارد كه یكی از آنها نبود فیلم خوب است اما دلیل اصلی آن وضعیت اقتصادی بحران زده مردم است. امروز درحالیكه متوسط درآمد یك كارمند ۵۰۰ هزار تومان است، رفتن به سینما برای یك خانواده چهار نفره با هزینه های جنبی؛ حداقل ۵۰ هزار تومان هزینه دارد. پس یك كارمند باید ده درصد از درآمد خود را برای رفتن به سینما هزینه كند كه البته عاقلانه به نظر نمی رسد.

موتمن به وضعیت سینماها هم اشاره كرده و می گوید: در ایران به تماشاگران احترام گذاشته نمی شود. در همه جای دنیا؛ تماشاگران خود می توانند شماره ی صندلی خود را انتخاب كنند، در سینما تنقلات بخورند و سینماها نیز از امكانات كافی برخوردارند. اما در ایران حتی اگر سالن سینما خالی نیز باشد بازهم تماشاگر باید روی شماره ی خود نشسته و برای خوردن تنقلات نیز آزادی ندارد. حال آنكه به طور مثال در سینماهای آمریكا خوردن پاپ كورن و نوشیدنی در سینماها آزاد است.

موتمن با اشاره به استقبال مردم از فیلم های سینمایی ارایه شده در شبكه ی نمایش خانگی، گفت: گسترش شبكه ی نمایش خانگی باعث شده مردم با هزینه ی كمتری فیلم ها را در منزل به همراه خانواده تماشا كنند. در این شرایط كسی دوست ندارد به سینما برود.

موتمن تاثیر سایر بخش ها ازجمله بخش های اجتماعی و سیاسی جامعه را در سینما بسیار مهم دانسته و می گوید: تحولات سیاسی و اجتماعی كشور تاثیر مستقیم در سینما دارد و لازمه ی رونق سینما این است كه نشاط به جامعه بازگردد و انگیزه مردم برای رفتن به سینما تقویت شود.... / خبرگزارى ايلنا


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------