آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

مالیات بر حقوق‌ها در سال آینده چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی,مالیات بر حقوق
سخنگوی کمیسیون تلفیق جزئیات مصوبه این کمیسیون درباره مالیات بر حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جزئیات مصوبه جلسه اخیر کمیسیون متبوعش، گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه سقف درآمد مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را 429 هزار میلیارد تومان تعیین کردند؛ همچنین اعضای کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر کسر 79 هزار میلیارد تومان از این 429 هزار میلیارد تومان با عنوان هزینه‌های دولت در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها همچون 14.5 درصد سهم شرکت نفت، رایگان بودن آب و برق و گاز مصرفی مدارس و غیره، موافقت کردند.

 

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق همچنین در مصوبه دیگر خود سقف پاداش پایان خدمت در سال آینده را 475 میلیون تومان تعیین کردند، افزود: در این جلسه سقف حقوق دریافتی در سال آینده نیز 33 میلیون تومان تعیین شد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مالیات بر حقوق‌ها در سال آینده به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد، ادامه داد: حقوق‌های تا سقف 4 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف هستند. همچنین به حقوق‌های دریافتی بین 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد و به حقوق‌های 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

 

زارع با تاکید بر اینکه طبق مصوبه اعضای کمیسیون حقوق‌های 12 تا 18 میلیون تومان مشمول 20 درصد مالیات و حقوق‌های 18 تا 24 میلیون تومان مشمول 25 درصد مالیات می‌شوند، اظهار داشت: حقوق‌های 24 تا 32 میلیون تومان نیز مشمول 30 درصد مالیات و 32 میلیون تومان به بالا مشمول 35 درصد مالیات می‌شوند.

 

مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------