آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی



خرید ملک در قبرس شمالی

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک یکی از روش های پرطرفدار و محبوب مهاجرت به این کشور است. قبرس شمالی یک کشور نزدیک به ایران هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر فرهنگی و اجتماعی می باشد. در سال های اخیر قبرس به دلیل پیشرفت های زیاد در زمینه های علمی و تحصیلی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین هزینه های مقرون به صرفه و تورم پایین به همراه پاسپورت معتبر به یکی از محبوب ترین مقصد ها برای سرمایه گذاران و مهاجران از سراسر دنیا خصوصا ایرانیان تبدیل شده است.

 

قیمت خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس در مناطق ساحلی آن از حدود 87000 پوند برای یک واحد استودیوی آپارتمانی و 115000 پوند برای خانه های نیمه ویلایی شروع می‌شود. پنت‌هاوس‌ها و آپارتمان‌های لوکس نیز از قیمت 35000 پوند و ویلاهای بسیار لوکس از ۵۰۰۰۰۰ پوند موجود هستند. شروع هزینه خرید ملک قبرس شمالی در مناطق مختلف آن (نوساز) عبارت است از:

 - در شهر نیکوزیا: 70000 پوند (اما تعداد ملک نوساز محدود است)

 - در شهر فاماگوستا: 85000 پوند

 - در شهر گیرنه: 90000 پوند

 

خوب است به این نکته اشاره کنیم که فروش ملک در قبرس شمالی به صورت متری نبوده و قیمت هر خانه به اممکانات آن، محل قرارگیری خانه و موارد مشابه دیگر، صورت می گیرد.

 

اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک در این کشور به دلیل اقدامات دولت بسیار مساعد است و هر کسی می تواند به راحتی اقدام به خرید ملک و دریافت اقامت قبرس شمالی کند. کشور قبرس شمالی 3354 کیلومتر مربع مساحت دارد و به دلیل گستردگی سواحل و مسیرهای کوهستانی و بکر از زیبایی طبیعی‌تری نسبت به جنوب جزیره برخوردار است. طی یک سال گذشته (2023) سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این کشور باعث افزایش 100 درصدی قیمت ملک و آپارتمان در برخی مناطق شده است؛ اما با این وجود قیمت خرید مسکن و ملک همچنان به طرز چشمگیری ارزان‌تر از املاک مشابه در قبرس جنوبی است. جالب است بدانید که اجاره و خرید آپارتمان در قبرس شمالی بسیار آسان، مقرون‌به‌صرفه و به‌طورکلی بدون دردسر است. اما اگر از تصمیم برای زندگی در این کشور اطمینان ندارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که به‌صورت حضوری به این کشور آمده و شرایط را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

البته شرکت مهاجرتی قبرس ایران خدمات فروش ملک را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهود اما پیشنهاد ما این است که حتما به صورت حضوری اقدام به خرید ملک کنید.

 

آشنایی با شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

 

شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

 

شرایط خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی خیلی پیچیده نیست. شما با داشتن یک پاسپورت و گواهی عدم سوء پیشینه حق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور را خواهید داشت. طبق قانون این کشور، زمانی که یک فرد خارجی ملک یا آپارتمانی خریداری کند، و یا حتی با پرداخت یک‌سوم قیمت کل ملک، می‌تواند اقامت موقت کشور قبرس شمالی را دریافت کند. به‌طورکلی هر فرد خارجی اجازه خرید یکی از این موارد را دارد: یک واحد آپارتمان یا یک واحد ویلایی یا یک دونوم قبرس شمالی که معادل با 1338 مترمربع زمین است. اما اگر قصد خرید بیشتر از این میزان را داشته باشد، اگرچه قولنامه رسمی خواهد داشت، اما باید نیم درصد مالیات را پرداخت کرده و همچنین یک شرح روی سند خواهد آمد که این ملک در اداره ثبت ‌اسناد تنها توسط این فرد قابل معامله است.

 

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

همنطور که تا بحال متوجه شدید قوانین خرید ملک در کشور قبرس شمالی بسیار راحت تر از کشور های اروپایی و ترکیه است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا مراحل دقیق خرید ملک در این کشور را بررسی کنیم:

 

- اولین و مهم ترنی کاری که باید انجام شود، انتخاب یک شرکت معتبر و ثبت شده در قبرس با مشاوران حقوقی و فعال در این زمینه است. چرا که اگر شرکت معتبر و با تجربه ای در کنار شما نباشد ممکن است دچار ضرر مالی شوید.

 

- ودیعه رزرو ملک، چیزی حدود 2000 پوند تا 5 درصد مبلغ کل ملک است که شما این مبلغ را باید به شرکت سازنده بپردازید.

 

- پس‌ازاینکه تصمیم شما نهایی شد، یک‌سوم از کل مبلغ ملک را پرداخت کرده و بین شما و شرکت سازنده قرارداد امضا خواهد شد و خریدتان نهایی می‌شود. اصولا از زمانی که رزرو را انجام می‌دهید، تا یک ماه فرصت خرید ملک را دارید.

 

- با مشورت می توانید ملکی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد و از لحاظ مالیاتی و قانونی مشکلی نداشته باشد.

 

- شما می‌توانید به سه حالت قرارداد خرید را امضا کنید: به‌طور الکترونیکی، حضوری و یا با دادن وکالت به مشاورین آرتان یا افراد نزدیک خود تا به‌صورت حضوری این کار را انجام دهند. اما در حالت کلی تحت هر شرایطی هم که باشد، نیم درصد از کل مبلغ ملک بابت باز کردن پرونده مالیاتی باید نهایتا تا 21 روز بعد از امضای فیزیکی قرارداد پرداخت شود.

 

- پس از دریافت کلید، مالک جدید ملک باید هزینه هایی مانند مالیات و دیگر هزینه های جزیی ملک را پرداخت کند.

حداقل قیمت خرید ملک در قبرس شمالی به پول ایران

 

 قیمت خرید ملک در قبرس شمالی

 

خداقل قیمت خرید آپارتمان در مناطق ساحلی قبرس شمالی به پول ایران حدود 5 میلیارد تومان می باشد و برای خرید ویلا مجلل و با متراژ بالا حدود 20 میلیارد تومان است. قیمت آپارتمان ها و پنت ها های لوکس با امکانات بالا نیز از 10 میلیارد تومان آغاز می شوند برای اطلاع دقیق و بروز قیمت ها بهتر است با ما در تماس باشید.

 

خانه هایی زیبا با قیمت مناسب

یکی اصلی ترین ویژگی هایی که باعث جذب افراد به این کشور می شود خانه هایی است که کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسبی دارند و مناسب سرمایه گذاری هستند. به طوری که قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به خانه های معمولی در تهران بسیار مناسب تر است و هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

نکته جالب دیگر اینکه قیمت خانه در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی نیز بسیار مناسب تر است دلیل این موضوع این است که قبرس جنوبی دارای عضویت در اتحادیه اروپا است. اما این مسئله اصلا به این به معنی نیست که قبرس شمالی در امکانات تفریحی رفاهی و حتی تحصیلی چیزی از قبرس جنوبی کمتر داشته باشد بلکه می توان گفت در برخی مسائل این قبرس شمالی است که نسبت به همسایه جنوبی خود برتری دارد.

 

انتخاب مشاور مطمئن

به دلیل وجود تعداد بسیاری از افرادی که برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی اقدام می کنند تعداد مشاوران زیادی نیز در این کشور وجود دارند که متاسفانه در این میان افراد سود جو نیز حضور دارند. پس بهتر است قبل از اینکه دچار مشکل شوید با سفر حضوری به این کشور از وجود دفتر شرکت مشاوره و ثبت بودن آن اطمینان حاصل فرمائید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024