آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دفع حمله دزدان دریایی به دو نفتکش ایرانی در خلیج عدن/ بارگیری یک ابرنفتکش با پرچم ایران از ونزوئلا



نفتکش ایرانی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از دفع حمله دزدان دریایی به دو نفتکش ایرانی در خلیج عدن توسط تکاوران ناوگروه 78 این نیرو خبر داد.

به گزارش فارس، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگویی از دفع حمله دزدان دریایی به دو نفتکش ایرانی توسط تکاوران ناوگروه 78 نداجا در خلیج عدن خبر داد.

 

وی در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: ناوگروه 78 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوشکن البرز بامداد امروز در حین اسکورت دو نفتکش ایرانی با حمله 5 قایق دزدان دریایی که در حقیقت ما آنها را تروریسم دریایی می‌دانیم، مواجه شد که با اقدام به موقع تکاوران این ناوگروه و تیراندازی ایذایی آنان قایق‌های مهاجم مجبور به ترک صحنه شدند و حمله آنها دفع شد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با این اقدام به موقع تکاوران دریایی ارتش، این دو نفتکش به سلامت از منطقه خلیج عدن عبور کردند و هم اکنون نیز کشتی‌های خودی و کشتی‌های سایر کشورها در امنیت کامل در حال عبور از این منطقه هستند و تا کنون مورد خاصی در این منطقه مشاهده نشده است.

 

***

 

ادعای رویترز: یک ابرنفتکش با پرچم ایران ۲ میلیون بشکه نفت خام از ونزوئلا بارگیری کرد

خبرگزاری رویترز با استناد به اطلاعاتی که می‌گوید سرویس‌های ردیابی کشتی‌ها آن را ارائه کرده‌اند،‌ مدعی شد یک نفت‌کش با پرچم ایران ۲ میلیون بشکه نفت خام از ونزوئلا بارگیری کرده و این کشور را ترک کرده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ یک ابرنفتکش با پرچم ایران،‌ روز یک‌شنبه در حال ترک آب‌های ونزوئلا است و حامل ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین است که از شرکت دولتی ونزوئلا (PDVSA) تحویل گرفته است.

 

رویترز نوشته این محموله بخشی از توافق میان شرکت PDVSA و شرکت ملی نفت ایران بوده است که طبق آن، فرآورده های نفتی ایران در ازای نفت خام ونزوئلا مبادله می‌شود. این مبادله با هدف کاهش بحران کمبود فرآورده های سبک نفتی در نزوئلا است که بازده و صادرات نفتی این کشور را کم کرده است.

 

بنا بر این گزارش، Dino I، یک نفت‌کش بسیار بزرگ که تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران است،‌ در پایان روز جمعه بارگیری نفت ونزوئلا را به اتمام رسانده بود.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته به رویترز گفته بود، این قرارداد نفتی دوجانبه می‌تواند تخطی از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه هر دو کشور به حساب بیاید.

 

رویترز مدعی است که نفتکش یاد شده در ماه سپتامبر با ردیاب های خاموش و محوله‌ای ۲.۱ میلیون بشکه‌ای از فرآورده های نفتی ایران وارد آب های ونزوئلا شده بود و محموله دیگری با حجمی در همین حدود قرار است در هفته‌های آتی به ونزوئلا برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------