آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مقام روس: سیاست فشار حداکثری علیه ایران باعث تشدید تنش‌ها شد



میخائیل اولیانوف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
میخائیل اولیانوف با انتقاد از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، خواستار احیای دوباره توافق برجام شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین بار دیگر بر احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

 

اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: شاهد آن هستیم که شمار زیادی از افراد مخالف توافق برجام هستند. این در حالی است که این افراد هیچ جایگزین مناسبی به جای این توافق ندارند.

 

وی افزود: ادامه کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران منجر به پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران فراتر از تعهدات این کشور ذیل برجام شد و به تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس دامن زد.

 

پیش تر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل نیز از احیای دوباره برجام حمایت کرده و خواستار حل و فصل اختلافات کشورهای غربی و ایران از طریق دیپلماتیک شده بود. 

 

گرچه مقامات دولت بایدن به صورت کلامی از شکست کارزار فشار حداکثری سخن می گویند، ولی در عمل در حال ادامه دادن این سیاست علیه تهران هستند. آمریکا در تلاش است با مجبور کردن تهران به پایبندی به برجام، هر گونه کاهش در تحریم ها را منوط به مذاکره درباره برنامه موشکی، اقدامات منطقه ای و اعمال محدودیت های دائمی بر برنامه هسته ای ایران کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------