دردسرهای یک دوجنسیتی19ساله



دختر 19 ساله ای که با پوشش پسرانه مورد ظن کارکنان یکی از مراکز تجاری مشهد قرار گرفته و به کلانتری هدایت شده بود در حالی که بیان می کرد نه تنها جامعه بلکه خانواده ها نیز آگاهی درباره افراد دو جنسیتی ندارند و از پذیرش آن ها شرم می کنند درباره سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد توضیح داد.

 به  گزارش خراسان،وی گفت: 19 سال قبل زمانی که در یک خانواده متوسط به دنیا آمدم پدر و مادرم با گرفتن شناسنامه ای نام «کیومرث» را برایم انتخاب کردند من هم با همین نام رشد کردم و به مدرسه رفتم اما همواره احساس می کردم با دیگر همکلاسی هایم فرق دارم حتی رفتارهایم طنازانه بود تا این که وقتی بزرگ تر شدم فهمیدم که گرایش بیشتری به جنسیت دخترانه دارم این درحالی بود که در مقطع دبیرستان تحصیل می کردم و دیگر دوست نداشتم در این شرایط باقی بمانم.

 

وقتی برای انجام امور درمانی به پزشک مراجعه کردم پس از انجام آزمایش های دقیق پزشکی مشخص شد که من دو جنسیتی هستم و باید جنسیت دختر را برای خودم انتخاب کنم اما وقتی خانواده ام در جریان موضوع قرار گرفتند به شدت ناراحت شدند و با تغییر جنسیت مخالفت کردند. دیگر چاره ای برایم باقی نمانده بود جز آن که به قانون متوسل شوم، چرا که پدر و مادرم معتقد بودند اگر چنین کاری انجام بدهم با آبروی آن ها بازی کرده ام.

 

مادرم می گفت در میان دوست و آشنا همه تو را به عنوان پسر می شناسند حالا چگونه به یک باره به آن ها بگوییم تو دختر شده ای! با آن که خواست پدر و مادرم قابل احترام بود اما نمی توانستم سرنوشت و آینده ام را قربانی کنم و در حالی که همه رفتارها و حرکاتم دخترانه است همچنان پسر باقی بمانم. این گونه بود که با مراجعه به دستگاه قضایی دستور تغییر جنسیت خودم را گرفتم تا از این شرایط تردیدآمیز وحشتناک خارج شوم اما این ماجرا سرآغاز بدبختی های من بود چرا که پدر و مادرم دیگر نتوانستند این موضوع را تحمل کنند و به خاطر حفظ آبروی خودشان مرا از خانه بیرون کردند. وقتی در کوچه و خیابان سرگردان شدم به ناچار سراغ یکی از دوستانم رفتم و با یکدیگر منزلی را در حاشیه شهر اجاره کردیم ولی باید کاری در بیرون از منزل برای خودم دست و پا می کردم تا بتوانم هزینه های زندگی را تامین کنم از سوی دیگر هم باید مبالغی را برای مخارج درمانی پس انداز می کردم این بود که برای یافتن شغل صفحه نیازمندی های روزنامه ها را ورق می زدم و برای مشاغلی که مناسب بود تماس می گرفتم اما در این میان متوجه شدم فروشندگی ساده ترین و راحت ترین شغلی است که می توانم انجام بدهم به همین دلیل به یکی از مراکز تجاری معروف مشهد رفتم و در جست و جوی شغل فروشندگی برآمدم تا این که یکی از مغازه دارها مرا در حالی استخدام کرد که پوشش زنانه داشتم اما وقتی از من کارت شناسایی خواست مجبور شدم حقیقت ماجرای دو جنسی بودنم را برایش بازگو کنم با وجود این هنوز مدت زیادی از آغاز به کارم در آن فروشگاه نمی گذشت که صاحب مغازه از من خواست با پوشش و تیپ پسرانه مشغول کار شوم این در حالی بود که همه فروشندگان و مغازه داران آن مرکز تجاری مرا با پوشش دخترانه دیده بودند به همین دلیل با پلیس تماس گرفتند و مرا به کلانتری آوردند و ...

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------