شناسایی و دستگیری سارق 9 کیلو شمش طلا در هرمزگان



رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری سارق 9 کیلو شمش طلا توسط مأموران پلیس آگاهی هرمزگان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه دو نفر مالباخته به پلیس آگاهی و اعلام شکایت آنان مبنی بر کلاهبرداری و سرقت 9 کیلوگرم شمش طلا به ارزش 36 میلیارد ریال، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 

وی افزود: شاکیان که در صنف طلافروشی فعال هستند در شکوائیه خود اعلام کردند فردی که مدتی در خریدوفروش طلا با آنان فعالیت داشته طلای ساخته‌شده را به طلافروشان تحویل و معادل آن طلای آب‌شده (شمش) تحویل می‌گرفته است که با طرح و برنامه‌ریزی و پس از جلب اعتماد آنان به مغازه طلافروشی مالباختگان مراجعه و اعلام می‌کند طلای ساخته‌شده تا چند دقیقه دیگر توسط همکارش خواهد رسید.

 

این مسئول انتظامی اظهار کرد: متهم جهت تسریع در کار معادل وزن طلای سفارش داده‌شده طلای آب‌شده به میزان 9 کیلوگرم درخواست کرده که شکات با توجه به اطلاع قبلی توسط متهم در خصوص وزن سفارش‌ها، مقدار طلای مذکور را جهت توزین به فرد کلاهبردار داده که نامبرده پس از چند دقیقه و با استفاده از شلوغی مغازه با طلای تحویل گرفته‌شده از مجتمع خارج‌ شده است.

 

وی ادامه داد: شکات پس از چند دقیقه با نامبرده تماس گرفته و با توجه به عدم پاسخگویی و از دسترس خارج کردن تلفن، متوجه کلاهبرداری می‌شوند.

 

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: بلافاصله اقدامات لازم جهت دستگیری متهم آغاز که با تحقیقات گسترده میدانی و اقدامات فنی و پلیسی نهایتاً مخفیگاه نامبرده در شهرستان یزد شناسایی شد.

 

سرهنگ کرمی تصریح کرد: مأموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان یزد اعزام و با تعقیب و مراقبت‌های لازم محل اختفا متهم را شناسایی و پس از کسب اطمینان از حضور وی در منزل طی یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش علاوه بر طلاهای مسروقه، مقدار 2 کیلو و 315 گرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

 

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در پایان به مرکز اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، گفت: متهم دستگیرشده پس از انجام تحقیقات و اعتراف به بزه انتسابی، به دادسرا اعزام و با قرار 60 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------