دستبرد 8 میلیاردی به خانه همسایه



زن و شوهری که از خانه همسایه‌شان هشت میلیارد ریال طلا سرقت کرده بودند، بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند.

 به گزارش شرق، اواخر آذرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 102 پاسداران به‌همراه دو متهم که زن و شوهر بودند، برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع داده شد. کارآگاهان با بررسی میدانی صحنه جرم، موفق شدند رد‌پای هر دو متهم را در محل سرقت کشف کنند. آنها با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده از متهمان بازجویی کردند. این زن و شوهر که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به سرقت طلاهای شاکی به ارزش هشت میلیارد ریال اقرار کردند.

 

مرد همسایه در بازجویی‌های اولیه گفت: با شاکی ارتباط خانوادگی داشتیم و از وضعیت مالی آنها نیز باخبر بودیم تا اینکه روزی که همسرم به منزل شاکی رفته بود، متوجه شد زن همسایه طلاهای خود را کجا مخفی می‌کند و موضوع را به من گفت. پس از آن نقشه سرقت را ترتیب دادم و قرار شد در ملاقات بعدی، کلید منزل آنها را ربوده و در فرصت مناسب طلاها را سرقت کنیم. همچنین متهم در ادامه بازجویی‌ها اعلام کرد: پس از سرقت طلاهای شاکی، آنها را در بازار تهران به یک دلال فروختیم و آدرس و شماره‌ای از او نداریم. کارآگاهان در گام بعدی با به‌کارگیری شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم، محل اختفای مال‌خر به نام رحمت را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه در محدوده میدان خراسان دستگیر کردند.

 

سپس در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقداری از طلاجات مسروقه به وزن تقریبی 135 گرم کشف شد. سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: هر سه متهم با قرار صادرشده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفتند و اقدامات تکمیلی برای آشکار‌شدن زوایای پنهان پرونده، شناسایی سایر شاکیان و محل‌های سرقت احتمالی کماکان در دستور کار کارآگاهان این پایگاه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------