مرزهای انگلیس به روی جهان بسته می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست وزیر انگلیس روز جمعه در واکنش به شناسایی گونه جدید و «ناشناخته» ویروس کرونا اعلام کرد که تمام مسیرهای ورودی به انگلیس از روز دوشنبه بسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت تصریح کرد که این اقدام در راستای جلوگیری از ورود گونه جهش‌یافته ویروس کرونا اتخاذ شده و دست کم تا ۱۵ فوریه (۲۷ بهمن) اعمال خواهد شد. به این ترتیب کسانی که به انگلیس سفر می‌کنند باید گواهی آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند و بلافاصله خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند. مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها پس از پنج روز منفی باشد.

 

نخست وزیر انگلیس در این نشست تصریح کرد: نمی‌خواهیم شاهد باشیم تمام زحماتی را که متحمل شدیم با ورود گونه جدید از بین برود.

 

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که گونه خطرناک و مهلکتری از ویروس کرونا با منشاء برزیل شناسایی شده و دانشمندان را نگران کرده است. انگلیس از ترس شیوع این ویروس تمام پروازها از آمریکای جنوبی، پرتغال، پاناما و کیپ ورد به این کشور را از صبح امروز متوقف کرده بود.

 

با این حال «وندی بارکلی» عضو ارشد کنسرسیوم ملی ویروس‌شناسی انگلیس که بر روند جهش ویروس کرونا در این کشور نظارت دارد، امروز در یک نشست پزشکی در لندن بیان داشت: کرونای برزیلی دو گونه دارد که یکی از آن‌ها در انگلیس شناسایی شده است.

 

وی در این نشست که به طور گسترده در رسانه‌های این کشور بازتاب یافت عنوان کرد که این گونه اولین بار در ژاپن شناسایی شد، اما گونه دیگری هم در برزیل شایع است. "بارکلی" عنوان کرد که این ویروس احتمالا پیش تر پدید آمده بود و اینک «با دقت ردیابی خواهد شد».

 

دانشمندان نگرانند که واکسن کرونا در برابر گونه جدید این ویروس مقام نباشد. همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند در برابر گونه جدید مصونیت ندارند.

 

تحقیقات در «مانائوس» مرکز ایالت آمازوناس برزیل که این ویروس در آنجا جولان می‌دهد بیانگر آن است که ۷۰ درصد مردم این منطقه دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند. دانشمندان معتقدند سطح پروتئینی ویروس جدید به گونه‌ای تغییر شکل داده که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند عمل نکند.

 

این درحالیست که شیوع کرونا در انگلیس با انواع مختلفی که تاکنون شناسایی شده غوغایی به پا کرده و این کشور از دوشنبه هفته گذشته در قرنطینه سراسری به سر می‌برد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۳ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۹ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۸۷ هزار و ۲۹۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------