آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پس‌لرزه‌های یک استیضاح؛ ترامپ دونفر را اخراج کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مشاور ارشد امنیت ملی
رییس جمهوری آمریکا یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی خود را که در تحقیقات استیضاحش علیه او شهادت داده بود، اخراج کرد. 

 شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد شنبه گزارش داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از تبرئه از استیضاح در سنا، «سرهنگ دوم الکساندر ویندمن» مشاور ارشد ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید را اخراج کرد.

 

ویندمن در تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان شاهد حاضر شده و در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان علیه ترامپ شهادت داده بود.

 

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد ترامپ پس از آنکه توسط سنا از استیضاح تبرئه شد، قصد دارد تغییراتی در دولت خود از جمله تغییر سرپرست کارکنان کاخ سفید اعمال کند که اخراج ویندمن بخشی از آن است.

 

ترامپ ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت از اینکه ویندمن علیه او شهادت داده ناراحت است.

 

رویترز در گزارش خود نوشته بود که این تغییر بخشی از تغییرات گسترده‌ای در شورای امنیت ملی آمریکا است که دلیل اصلی آن عدم وفاداری به ترامپ است.

 

سی‌ان‌ان پیشتر نیز گزارش داده بود ترامپ در نظر دارد شخصی دیگری را به جای «میک مولوانی» سرپرست کارکنان کاخ سفید که یکی از افراد مهم در تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بود، به عنوان رییس دائمی کارکنان معرفی کند، اما ترامپ امروز گفت که چنین قصدی ندارد.

 

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۹ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «اخلال در کار کنگره» با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما سنا با اکثریت جمهوریخواه پس از ۱۲ روز برگزاری جلسات دادگاه، او را از این اتهامات تبرئه کرد.

 

با این حال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ترامپ برای همیشه تاریخ جزو رئیسان جمهوری استیضاح شده آمریکا خواهد بود که به خاطر تضعیف امنیت ملی استیضاح شد.

 

پس‌لرزه‌های استیضاح، دومین مقام دولت ترامپ را گرفت

رییس جمهوری آمریکا سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را که در تحقیقات استیضاحش علیه او شهادت داده بود، اخراج کرد؛ این دومین اخراج در چند ساعت گذشته بود.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد شنبه گزارش داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا «گوردون ساندلند» سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت دادن علیه او در جلسات استیضاح اخراج کرد.

 

ترامپ ساعاتی پیش «الکساندر ویندمن» مشاور ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور اوکراین را که او نیز در تحقیقات استیضاح علیه وی شهادت داده بود، از کار برکنار کرد.

 

ساندلند در جلسه شهادت علنی خود در مجلس نمایندگان آمریکا وقوع بده بستان در موضوع اوکراین را تایید کرده و گفته بود: ترامپ دستور داده بود درباره اوکراین با رودی جولیانی [وکیل ترامپ] کار کنیم و او هم خواستار بیانیه عمومی ولادیمیر زلنسکی درباره شرکت انرژی بوریسما و انتخابات ۲۰۱۶ بود.

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------