ترامپ: تحریم قوی علیه چین در راه است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا از قصد خود برای تحریم چین به خاطر اقدامات آن علیه هنگ کنگ خبر داد. 

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت کاهش قیمت انسولین برای بیماران دیابتی برگزار کرد، این مطلب را در پاسخ به سوالی که آیا قصد تحریم چین به خاطر اقدامات آن کشور علیه هنگ کنگ دارید، مطرح کرد.

 

وی افزود: ما در حال انجام برخی کارها هستیم، اما نمی‌خواهم امروز درباره آن صحبت کنم بلکه در چند روز آینده اعلام می‌شود.

 

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پیش از پایان هفته، این اتفاق خواهد افتاد و آن بسیار قدرتمندانه خواهد بود.

 

وی درباره طرح اقدام علیه چین به خاطر مسلمانان ایغور در آن کشور و اینکه آیا امضا خواهد کرد، هم گفت: ما قویا به آن نظر داریم. آنها قصد دارند که بعدازظهر امروز در این باره گزارش دهند.

 

خروج از افغانستان و خاورمیانه

 رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هم اظهار کرد: فکر می‌کنم همه می‌دانند که ما کمتر از ۸ هزار نیرو در افغانستان داریم. ما می‌خواهیم پس از ۱۹ سال چنین تصمیمی بگیریم.

 

ترامپ با تکرار این سخن خود که «نمی‌خواهیم همچون سرباز عمل کنیم»، ادامه داد: ما در حال حاضر همچون پلیس عمل می‌کنیم. ما نیروهای خود را نفرستادیم تا نقش پلیس را ایفا کنند. ۱۹ سال! فکر می‌کنم دیگر کافی است.

 

وی اضافه کرد: ما گفت‌وگوی مثبتی داشته‌ایم. می‌خواهیم سربازانمان را به خانه بازگردانیم. ما همچنین درباره سایر کشورها هم صحبت می‌کنیم. ما اگر مجبور باشیم، می‌توانیم به خانه بازگردیم.

 

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا برای «روز شکرگذاری» این کار را انجام خواهید داد، گفت: من روز مشخصی در نظر ندارم. هرچه زودتر که ممکن باشد. ما سربازانمان را به هفت هزار نفر کاهش داده‌ایم. در عراق ما این تعداد را به چهار هزار سرباز رسانده‌ایم. در سوریه همه به یاد دارید که می‌گفتند این کار مشکل‌آفرین است.

 

ترامپ افزود: مرز بدون ما زیبا بوده است. آنها برای ۲۰ سال مرزبان بوده‌اند. به طور اتفاقی، هزاران سرباز ما برای آنها کار می‌کنند، گارد مرزی سوریه و ترکیه برای مرز خیلی طولانی. ما می‌خواهیم نیروهایمان به خانه بازگردند. ما آنها را خارج کردیم.

 

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های پیشین برای اعزام این نیروها بدون آنکه به اعزام هزاران نیروی آمریکا به خلیج فارس در دوره خود اشاره کند، ادامه داد: من منتقد این مساله بودم. هیچ چیزی اتفاق نیفتاد. آنها به مرزهایشان نگاه می‌کنند. ما از نفت محافظت کردیم. در برخی نقاط، همراه با حفاظت از نفت، از کردها هم مراقبت خواهیم کرد.

 

دولت سوریه بارها اعلام کرده است حضور نظامی آمریکا در این کشور، اشغالگرانه و غیرقانونی است که به منظور غارت منابع نفتی شمال سوریه انجام می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------