آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

لاوورف: باید از آغاز جنگ با اوکراین جلوگیری کرد



لاوورف,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت: باید از آغاز جنگ در منطقه مناقشه دونباس با توجه به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه تابعیت روسی گرفته اند، اجتناب کرد. 

 به گزارش ایرنا، لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی که بخش دیگر آن امروز (چهارشنبه) منتشر شد خاطرنشان کرد که از آغاز جنگ (روسیه) با اوکراین باید جلوگیری کرد.  

 

وزیر خارجه روسیه در همین حال گفت که نمی تواند به جای اوکراین و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور در این مورد پاسخ بدهد.

 

در هفته های اخیر تنش ها بین روسیه و اوکراین تشدید شد و مسکو در پاسخ به تمرکز شمار زیادی از نیروهای اوکراینی در خطوط حائل در دونباس، در مجاورت مرزهای اوکراین و در کریمه رزمایش برگزار کرد.  

 

روسیه سامانه ای برای جایگزینی سامانه پرداختی سوئیفت دارد

لاوروف در پاسخ  به این سوال که آیا سامانه روسی جایگزینی برای سوئیفت محسوب می شود خاطرنشان کرد که روسیه چنین سیستمی را ایجاد کرده است.

 

وی افزود: من بر این باورم که دولت و بانک مرکزی همه تلاش های ممکن را باید بکار گیرند که سامانه روسی مطمئن باشد و مصونیت کامل از ضربه هایی که ممکن است کشورهای دیگر به روسیه وارد کنند، تضمین کند.

 

 الکساندر پانکین معاون وزیر خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که این امکان را که سیستمی با فناوری های جدید را برای جایگزینی سوئیفت ایجاد کند، بعید نمی داند.

 

سوئیفت یک سامانه بین المللی برای انتقال اطلاعات مالی و پرداخت هاست که در سال ۱۹۷۳میلادی ایجاد شده است. این سیستم انحصار انتقال پیام های مالی در دنیا را با انتقال بیش از ۸۰ درصد پیام های مالی در اختیار دارد. این سیستم از لحاظ حقوقی تابع اتحادیه اروپاست ولی بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا، وزارت خزانه داری آمریکا هم برای مقابله با تروریسم بین المللی به اطلاعات این سامانه دسترسی پیدا کرد.

 

روسیه باتوجه به تحریم های گسترده آمریکا و متحدانش علیه این کشور و حذف برخی کشورها از سوئیفت از سه سال پیش اقدام به ایجاد سیستمی جدید برای جایگزینی سوئیفت کرده است.  

 

روسیه بزودی فهرست کشورهای غیردوست را منتشر می کند 

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه گفت که دولت روسیه بزودی فهرست کشورهای غیردوست را اعلام می کند.   

 

لاوروف با بیان اینکه معیارها برای تنظیم این فهرست مشخص است، اظهار داشت: مدت کمی تا انتشار این فهرست زمان مانده است.  

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی به دولت این کشور دستور داد تا فهرست کشورهای غیردوست را تنظیم کند تا تدابیری برای پاسخ دادن به اقدامات آنها اتخاذ شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------