پرونده فرود اجباری هواپیما در مینسک؛ لیتوانی دولت بلاروس را به تروریسم متهم کرد



رامان پراتاسویچ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رامان پراتاسویچ، روزنامه‌نگار بلاروسی که دولت این کشور با فرود اجباری هواپیمای حامل او بازداشتش کرد.

  دفتر دادستانی کل لیتوانی اعلام کرد که دادستان این کشور پرونده تحقیقات جنایی در رابطه با فرود اجباری پرواز رایان‌ایر در فرودگاه مینسک بلاروس گشوده است.

 

اتهاماتی که در این پرونده مطرح شده شامل هواپیماربایی با اهداف تروریستی، به خطر انداختن مسافران و نقض معاهدات بین‌المللی هوانوردی است.

 

دولت بلاروس روز یکشنبه پرواز هواپیمای رایان‌ایر از مقصد آتن به کشور لیتوانی را با اعلام اخطار درباره بمب‌گذاری در هواپیما وادار کرد تا در فرودگاه مینسک بنشیند. اما این اخطار دروغی بود تا از طریق آن ماموران پلیس بلاروس بتوانند یک روزنامه‌نگار بلاروسی مخالف دولت الکساندر لوکاشنکو را که در این پرواز حضور بازداشت کنند.

 

ینگریدا سیمونیتا، نخست وزیر بلاروس، خواستار تحقیقات در رابطه با این حادثه شده و هیناتاس ناوسدا، رئیس جمهور این کشور نیز بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی تاکید کرده است.

 

در پی اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، مقامات امنیتی و پلیس به شدت معترضان را سرکوب کرده و ۳۰ هزار نفر را بازداشت کردند. گزارش‌ها حاکی است که در این مدت، صدها نفر شکنجه شده و خبرنگاران بسیاری نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------