آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ثبت شکایت در دادگاه اسکاتلند برای تحقیق درباره معاملات زمین‌های گلف توسط ترامپ



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، دولت اسکاتلند با یک چالش حقوقی جدید از بابت مخالفتش در ماه فوریه با یک طرح تحقیق درباره خرید دو زمین گلف به شکل کاملا نقد از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مواجه است؛ مساله‌ای که باعث احیای تلاشها برای مجبور ساختن ترامپ به افشای چگونگی تامین مالی این معاملات می‌شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه حقوق بشری  Avaaz با ثبت شکایتی در عالی‌ترین دادگاه مدنی اسکاتلند به دنبال یک تحقیق و بررسی قضایی از تصمیم دولت اسکاتلند برای عدم پیگیری "ثروت توضیح داده نشده" در تجارت ترامپ است. در ماه فوریه پارلمان اسکاتلند با این طرح با ۸۹ رای منفی به ۳۲ رای مثبت مخالفت کرد؛ طرحی که از سوی حزب اقلیت سبز اسکاتلند با هدف کسب توضیح درباره منشا پول مورد استفاده شرکت ترامپ برای خریداری این زمینهای گلف در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ مطرح شد.

 

شکایت گروه Avaaz که قبلا گزارش نشده بود، روز دوشنبه به دولت اسکاتلند ابلاغ شد.

 

ترامپ بعد از چند دهه خریداری املاک با بدهی، بیشا ۳۰۰ میلیون دلار را صرف خرید نفدی و توسعه زمینهای گلف اسکاتلندی کرد در حالی که هیچ یک از آنها سودی ندادند. برخی سیاستمداران اسکاتلندی مساله تحقیقات فزاینده درباره منافع مالی ترامپ در آمریکا را به عنوان پایه و اساس تحقیق درباره معاملات تجاری او در انگلیس مطرح کرده‌اند.

 

دولت انگلیس در سال ۲۰۱۸ مساله دستورات مربوط به ثروت توضیح داده نشده را با هدف کمک به مقامها برای مبارزه با پولشویی و هدف گرفتن ثروت نامشروع مقامهای خارجی مطرح کرد. این دستورات فرآیند کیفری را الزامی نمی سازند اما اگر شرکت ترامپ نتواند دادگاه را در قبول پاک بودن پولش راضی کند، دولت به طور نظری می‌تواند املاک را تصاحب کند.

 

در شکایت ۱۳ صفحه ای Avaaz عنوان شده است که سیاستمدارانی که علیه این طرح رای دادند این کار را بر مبنای یک تفسیر حقوقی مخدوش انجام دادند. این گروه گفت: تداوم اعمال اشتباه قانون به این شکل مغایر با حاکمیت قانون است.

 

پارلمان اسکاتلند طرحی که به دنبال پیگیری دستور مربوط به ثروت توضیح داده نشده ترامپ بود را در سوم فوریه رد کرد. حمزه یوسف، وزیر دادگستری و یک نماینده حزب ملی اسکاتلند قبل از این رای گیری استدلال کرد که باید مقامهای ضابط قانون و نه سیاستمداران درباره دستورات مربوط به ثروت توضیح داده نشده ترامپ تحقیق کنند. وی افزود: نباید در اعمال قانون مداخله سیاسی صورت بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------