گرما و دود ناشی از آتش سوزی جنگل ها عامل بروز مشکلات قلبی



خطر دود برای قلب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در حالی که اکثر مردم می دانند تنفس دود آتش سوزی برای سلامت تنفسی خوب نیست، باید بدانند که این هوای ناپاک برای قلب نیز مشکل ساز است.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، افرادی که دارای فاکتورهای پرخطر زمینه‌ای بیماری قلبی عروقی هستند نیز ممکن است در معرض خطر تأثیر هوای دود بر شرایط قلبی خود قرار بگیرند.

 

«جینا سوئیت»، عضو انجمن قلب آمریکا، گفت: «دود آتش سوزی حاوی آلاینده‌های زیادی از جمله ذرات ریز و میکروسکوپی مرتبط با خطرات قلبی عروقی است. با گسترش آتش‌سوزی‌ها، فقط درختان و جنگل‌ها نمی‌سوزند، بلکه ساختمان‌ها، اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه تفریحی و زیرساخت‌های کل جامعه نیز شعله‌ور می‌شوند. بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها گسترده و غیرقابل کنترل هستند و دود آلوده کیلومترها فراتر از منطقه آسیب‌دیده می‌رود.»

 

این سازمان خاطرنشان کرد که مطالعات انجام شده پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کالیفرنیا در سال‌های اخیر، قرار گرفتن در معرض دود را با افزایش خطر ایست قلبی ناگهانی و همچنین حجم بالاتر مراجعه به اورژانس‌های محلی برای دلایل مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط می‌داند.

 

طبق این گزارش، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که قرار گرفتن در معرض دود شدید در طول آتش‌سوزی‌های جنگلی، خطر ایست قلبی خارج از بیمارستان را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد. این مطالعه خطر بالایی را در میان مردان و زنان بزرگسال ۳۵ تا ۶۴ ساله و در جوامع فقیر نشان داد.

 

در همین حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که قرار گرفتن در معرض دود آتش سوزی با افزایش میزان مراجعه به اورژانس به خاطر بیماری ایسکمیک قلبی، ریتم نامنظم قلب، نارسایی قلبی، آمبولی ریه و سکته مغزی مرتبط است. مراجعه به بخش اورژانس یک روز پس از قرار گرفتن در معرض دود متراکم آتش سوزی برای حملات قلبی ۴۲ درصد و برای بیماری ایسکمیک قلبی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

 

سوئیت توصیه می‌کند: «با ماندن در داخل خانه با درها و پنجره‌های بسته، قرار گرفتن در معرض دود آتش‌سوزی را کاهش دهید، مگر اینکه در منطقه‌ای با خطر فوری قرار داشته باشید و نیاز به تخلیه محل باشد. از فیلترهای هوای با راندمان بالا در سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده کنید. اگر خانه شما کولر ندارد و برای ماندن در خانه خیلی گرم است، از فعالیت خودداری کنید، آب کافی بدن خود را به خوبی تأمین کنید و به دنبال سرپناه دیگری باشید.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------