سازمان جهانی بهداشت: کرونا فقط آنفلوانزای بد نیست/ سیستم‌های بهداشتی دارند سقوط می‌کنند



اخبار,اخبار پزشکی,مقامات سازمان جهانی بهداشت
مقامات سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اول فروردین درباره ساده‌انگاری در برابر همه‌گیری جهانی کرونا هشدار دادند و گفتند نظام‌های بهداشتی کشورها فقط در طول چند هفته از این شیوع از پا افتاده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مایک رایان مدیر اجرایی برنامه اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری اینترنتی در مقر این سازمان در ژنو گفت: «نگاهی به وضعیت برخی از نظام‌های بهداشتی و پزشکی در سراسر دنیا بیندازید. به از پر شدن کامل بخش‌های مراقبت ویژه توجه کنید. پزشکان و پرستاران واقعا از پا افتاده‌اند. این وضعیت طبیعی نیست. این وضعیت فقط یک فصل بد آنفلوانزا نیست.»

 

شمار موارد عفونت با ویروس جدید کرونا اکنون از ۲۶۰۰۰۰ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن از ۱۱۰۰۰ مورد گذشته است. هفته پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کانون شیوع بیماری اکنون از شهر ووهان چین به اروپا منتقل شده است.

 

رایان تخمین زد که بیش از ۲۶ میلیون نفر از کارکنان بهداشتی در سراسر جهان ممکن است در نهایت به درمان بیماران کووید-۱۹ مشغول شوند و کمبود تجهیزات محافظتی برای آنها وجود دارد.»

 

او گفت:‌ «نظام‌های بهداشتی برخی کشورها زیر فشار شمار بیش از حد موارد بیماری دارند سقوط می‌کنند» و افزود زنجیره عرضه تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک، دستکش و گاون (لباس محافظ) تحت فشار شدیدی قرار دارد.

 

شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد| ایران از لحاظ مرگ‌ها سوم است

خطاب به جوانان: شما مصون نیستید

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنفرانس خبری گفت: «گرچه سالمندانان بیشترین آسیب ناشی از این بیماری را می‌بینند. جوانان هم مصون نیستند. داده‌ها از بسیاری کشورها آشکارا نشان می‌دهد که افراد زیر ۵۰ سال بخش مهمی از بیمارانی را که نیاز به بستری شدن دارند را تشکیل می‌دهند.»

 

تدروس خطاب به جوانان گفت: «امروز من پیامی برای جوانان دارم: شما مصون نیستید، ویروس می‌تواند شما را برای هفته‌ها در بیمارستان بستری کند یا حتی بکشد. حتی اگر خود شما بیمار نشوید، انتخاب‌های شما می‌تواند به معنای تفاوت میان مرگ و زندگی برای دیگری باشد.»

 

تدروس با اشاره به اینکه برای نخستین بار شهر ووهان در چین، کانون اولیه شیوع بیماری از روز پنجشنبه هیچ مورد جدیدی از گزارش نکرده است، گفت این رویداد «این امید را برای بقیه جهن ایجاد می‌کند که حتی شیوع بیماری را حتی در شدیدترین وضعیت می‌توان مهار کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------