جراحی بینی گوشتی بدون برگشت



جراحی بینی گوشتی بدون برگشت

 

جراحی بینی گوشتی یکی از عمل‌های زیبایی حساس است که به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و باید توسط بهترین جراحان انجام شود. ساختار بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی کاملا متفاوت است و از آنجا که این نوع بینی پوست ضخیم و غضروف ضعیفی دارد، عمل آن باید با استفاده از تکنیک‌های تخصصی جراحی صورت گیرد.

استفاده از روش‌های قدیمی برای جراحی بینی گوشتی مناسب نبوده و به همین دليل امروزه تکنیک‌هایی ارائه شده که با به کار بردن انها تیغه بینی گوشتی به خوبی تقویت شده و غضروف آن محکم‌تر می‌شود.

 

با تقویت غضروف ها طی جراحی، می‌توان تغییرات مورد نیاز را در بینی گوشتی ایحاد نمود.

از آنجا که جراحی بینی گوشتی از حساسیت خاصی برخوردار است، باید برای انتخاب پزشک  جراح دقت کافی داشته باشید و اطلاعات دقیقی در مورد جراحی‌ها و نمونه کارهای پزشک مورد نظر بدست آورید.

 

ویژگی‌های بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی ویژگی‌هایی دارند که جراحی آنها را سخت‌تر و حساس‌تر می‌کند. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

 

پوست ضخیم بینی‌های گوشتی

بینی‌های های گوشتی پوست ضخیمی دارند و همین مسئله باعث عدم ایجاد تغییرات زیاد در بینی می‌شود و با نازک شدن تیغه بینی باز هم پوست کلفت بینی مانع از فرم گرفتن نازک بینی می‌گردد. در نتیجه جراحی بینی گوشتی یک بینی عروسکی یا فانتزی بوجود نخواهد آورد. بنابراین بیمار نباید انتظارات غیر منصفانه از پزشک جراح خود داشته باشد.

 

ضعیف بودن غضروف بینی گوشتی

یکی دیگر از ویژگی‌های بینی‌ گوشتی ضعیف بودن غضروف آن است. غضروف این نوع بینی نرم و انعطاف‌پذیر است و تفاوت زیادی با بینی‌های استخوانی دارد. در نتیجه جراحی بینی گوشتی متفاوت از جراحی بینی استخوانی خواهد بود. بینی‌های گوشتی، بینی های پهنی هستند که عضروف های نوک آنها از زیر پوست مشاهده نمی‌شود و در برخی از آنها حتی غضروف ها قابل لمس هم نیست. یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام جراحی بینی گوشتی مد نظر پزشک باشد، تقویت این غضروف ها و فرم دهی مناسب بینی است. ممکن است، در برخی از موارد جراحی بینی گوشتی برای کم کردن ضخامت پوست بینی تزریقاتی صورت گیرد.

 

پهن بودن پره‌های بینی گوشتی

پره‌های بینی گوشتی پهن و همچنین بدون قوز یا برآمدگی است. بنابراین اگر نیاز به کوچک کردن خیلی زیاد بینی باشد، پزشک جراح غضروف را در تیغه بینی پیوند می‌دهد. بینی گوشتی نتایج عمل طبیعی دارد و گزینه مناسبی برای جراحی می‌باشد.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

 

 جراحی بینی گوشتی

 

اگر قصد جراحی بینی گوشتی خود را دارید، باید توقعات معقولی از پزشک جراح خود داشته باشید. زیرا جراحی بینی‌های گوشتی فقط به شکل طبیعی ممکن خواهد بود. در واقع پوست ضخیم بینی‌های گوشتی مانع از خیلی کوچک و سربالا شدن نوک بینی می‌شود. البته جراحی بینی‌های گوشتی نیز ظاهری زیبا و متناسب با صورت خواهد داشت و در صورت تخصص و تبحر بالای جراح در این زمینه، تقویت غضروف های بینی توسط جراح و تزریقات مورد نیاز، عمل این نوع بینی با نتایج خیلی خوبی همراه خواهد بود و موجب می‌شود که بینی بسیار کشیده و جذاب به نظر بیاید.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که بینی های گوشتی، پس از جراحی تورم بیشتری دارند سه ماه و حتی گاهی ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد، تا نتیجه جراحی به خوبی قابل مشاهده باشد.

میزان ماندگاری بینی گوشتی

یکی از مهمترین سوالات مراجعین این است که جراحی بینی گوشتی چه میزان ماندگاری داشته و آیا امکان بازگشت آن وجود دارد؟ بیشتر افراد بر این باور هستند که بینی‌های گوشتی پس از مدتی به حالت اولیه برگشته و بینی دچار افتادگی می‌شود. اما در واقعیت این مسئله بستگی به تبحر و تخصص پزشک دارد و در صورتی که جراحی به شکل اصولی و صحیح انجام شود، بازگشت بینی به حالت اول و یا افتادگی آن غیر ممکن خواهد بود.

 

روش های جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به روش‌های مختلف انجام می‌شود که در ادامه به بررسی چند روش می‌پردازیم:

روش جراحی کامل بینی

در جراحی رینوپلاستی، جراح در شکل غضروف بینی گوشتی تغییراتی ایجاد می‌کند. علاوه بر این در این نوع جراحی، اصلاح پل بینی موجب کوچک شدن بینی می شود. جراح این نوع بینی در هنگام جراحی با این روش باید به ایجاد تناسب اجزای صورت با بینی توجه داشته باشد.

 

روش دستکاری نوک بینی

در این روش جراح با جدا کردن غضروف اضافی از نوک بینی، شروع به کوچک نمودن بینی می‌کند. دراین نوع جراحی غضروف های پل بینی به میزانی برداشته می‌شوند که این‌ کار موجب ضعیف شدن بافت بینی نشود. دو غضروف کناری بینی و تیغه بینی که وظیفه حفظ فرم بینی بر عهده آنهاست پل بینی نام دارد.

 

تغییر شکل بینی با بخیه

بینی‌های گوشتی که عرض آنها زیاد است با این روش جراحی می‌شوند. روش تغییر شکل بینی با بخیه برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به ایجاد تغییر در آناتومی بینی ندارند و جراح تنها فرم بینی و ظاهر آن را اصلاح می‌کند. در این روش غضروف های کناری بینی بخیه زده می‌شوند و همین موجب تغییر فرم و کوچک شدن بینی می‌شود.

 

پیوند غضروف نوک بینی

در برخی بینی‌های گوشتی برای انجام جراحی بینی باید برای نوک بینی پیوند غضروف انجام شود. زیرا غضروف کم و ضعیف در نوک بینی موجب تغییر فرم بینی شده و با گرفتن غضروف از قسمتهایی از بدن خود فرد مثل؛ گوش ها و سر دنده ها عمل پیوند غضروف انجام می‌شود.

 

چه افرادی نیاز به ترمیم بینی گوشتی یا عمل مجدد دارند؟

تقریبا 5 درصد از افرادی که عمل بینی انجام می دهند، به عمل ترمیم بینی نیاز پیدامی‌کنند که معمولا انحراف بینی این افراد بسیار زیاد بوده یا بینی آنها شکستگی دارد.

 

راه های کاهش ورم بینی گوشتی بعد جراحی

بینی‌های گوشتی پس از جراحی نسبت به بینی‌های استخوانی بیشتر ورم می‌کنند. تورم بینی بلافاصله بعد از جراحی بروز کرده و دلیل اصلی آن آسیبی است که به بافت‌های بینی وارد می‌شود. این تورم در ابتدا زیاد بوده ولی به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.

تورم بینی بسته به شرایط بیمار و تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه به برخی از مهمترین این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

* تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

 * استفاده از کمپرس سرد

 * استحمام نکردن با آب داغ

 * کاهش مصرف نمک

 * انجام ندادن فعالیت‌های سنگین

 * بالا نگه داشتن سر

 

جراحی بینی گوشتی بدون بازگشت با دکتر علی قارونی

برای کسب نتیجه مطلوب از جراحی بینی گوشتی انتخاب پزشک مجرب و کارآزموده بسیار حائز اهمیت است. یکی از باتجربه ترین متخصصان جراحی بینی در تهران دکتر علی قارونی، متخصص گوش، حلق و بینی و جراحی پلاستیک بینی و صورت هستند که با چندین سال تجربه و پشت سر گذاشتن صدها جراحی بینی موفق می‌توانند به شما در دستیابی به فرم بینی دلخواه کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایشان می‌توانید به سایت دکتر علی قارونی مراجعه فرمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024