آلودگی که منجر به سرطان می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آلودگی
یک مطالعه جدید نشان داده است که قرار گرفتن مداوم در معرض یک نوع آلودگی می‌تواند منجر به پیامدهای بهداشتی جدی نظیر سرطان در طولانی‌مدت شود. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از‌ آن است آلودگی صوتی می‌تواند به سرطان منجر شود.

 

محققان باور دارند، سروصدای ناشی از جاده‌ها، فرودگاه‌ها ‌و انواع دیگر آلودگی صوتی می‌تواند منجر به آسیب DNA، فشار خون بالا و  ایجاد تومور شود.

 

محققان برای رسیدن به اطلاعات واضح، تعدادی موش  را در معرض سر و صدای بلند شدن هواپیما قرار دادند و سلامت آنها را ارزیابی کردند؛  آنها دریافتند قرار گرفتن مداوم در معرض صداهای بلند باعث افزایش فشار خون موش‌ها می‌شود و در موش‌هایی که قبلاً فشارخون داشتند، سر و صدا باعث التهاب قلبی عروقی شد.

 

یک مطالعه جدید نشان داده است که قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند می‌تواند منجر به پیامدهای بهداشتی دراز مدت مانند فشار خون بالا و سرطان شود.

 

دانشمندان باور دارند، صدای زیاد تأثیر گسترده‌ای بر سلامت انسان دارد و اگر به صورت مداوم تکرار شود این اثرات آشکار خواهد شد.

 

در این تحقیق که توسط  پژوهشگران دانشگاه ماینتس آلمان صورت گرفته و در مجله FASEB منتشر شده، مشخص شده قرارگیری زیاد در معرض صدای بلند می‌تواند به فشار خون بالا و آسیب DNA منجر شود که مربوط به پیشرفت سرطان است.

 

محققان اکنون خواستار محافظت بهتر از افرادی هستند که در معرض خطر قرار دارند؛ این تحقیق قرار بود این هفته در یک کنفرانس مهم بهداشت در ایالات متحده ارائه شود که به دلیل شیوع کووید -19 لغو شد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------