آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور وحشتناک است/ کسانی در اقتصاد، سیاست‌گذاری می‌کنند که در حد و اندازه آن نیستند



اصغر سلیمی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
اصغر سلیمی می‌گوید: زمانی عده‌ای می‌گفتند مردم نان و ماست بخورند، اما اکنون خرید نان، ماست و پنیر هم وحشتناک شده است و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را تهیه کنند. 

 چندی پیش دولت، لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کرد که در بند اول این اصلاحیه آمده است: «عبارتِ به نرخ پایان شهریور، حذف می‌شود.» یعنی عملاً، دولت سیزدهم پس از تلاش‌های فراوان در متقاعد کردن نمایندگان به حذف ارز ترجیحی و بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰، ناکام ماند و حال به دنبال این است که با قانونی کردن موضوع، خود را از زیر فشار افکار عمومی خارج کند.

 

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر این باور است که این لایحه اصلاحی دولت در مجلس با رای مثبت نمایندگان مواجه نخواهد نشود. او به رویداد۲۴ می‌گوید: در زمانی که قرار بود آزادسازی برخی کالا‌های اساسی صورت بگیرد، دولت اعلام کرد چهار کالا با افزایش قیمت روبرو خواهد شد، اما پس از اجرای این طرح، ما در عمل دیدیم که تمام قیمت کالا‌ها از مسکن و خودرو گرفته تا کالا‌های اساسی و غیراساسی به همراه خدمات با رشد قیمت مواجه شدند.

 

نماینده سمیرم می‌گوید: از طرفی دیگر، دولت قرار بود ارائه کالابرگ را در دستور کار داشته باشد که متاسفانه پس از گذشت چهار ماه از سال جاری و در حالی که پنجمین ماه از سال ۱۴۰۱ هم رو به اتمام است، همچنان خبری از ارائه این امکان برای مردم نیست.

زمانی می‌گفتند مردم نان و ماست بخورند، اما اکنون خرید نان و ماست هم وحشتناک شده است

 

سلیمی می‌گوید: وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور و معیشت مردم، وحشتناک است. زمانی عده‌ای می‌گفتند مردم نان و ماست بخورند، اما اکنون خرید نان، ماست و پنیر هم وحشتناک شده است و خیلی‌ها نمی‌توانند آن را تهیه کنند. دولت باید فکر چاره باشد و بر اساس مصوبه مجلس باید قیمت‌ها را به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت اینکه به مردم کالابرگ بدهد و قیمت‌ها به مانند شهریور ۱۴۰۰ باشد را به ما قول داده بود، اما این اتفاق نیفتاد. وقتی قانون نوشته و به آن عمل نشود، بی‌اعتمادی در جامعه را در پی خواهد داشت و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

 

او می‌گوید: پرداخت یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که چند ماهی است دولت آن هم نه به همه مردم، می‌دهد خود تورم‌زاست. قرار بود کالابرگ به مردم ارائه شود تا آن‌ها کالا‌های اساسی را بر اساس قیمت‌های شهریور سال گذشته تهیه کنند، اما همچنان برنامه‌ریزی شفاف و کاملی برای این امر مهم صورت نگرفته است.

 

نماینده مجلس: تا یکی دو ماه آینده منتظر اتفاقات خوب باشید؛ اگر نشد، بیشتر نظارت می‌کنیم

 

سیاستگذاران اقتصادی در این حد و اندازه‌ها نیستند

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان می‌گوید: متاسفانه دولت از متخصصان در سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد، استفاده نمی‌کند. یعنی افرادی در حوزه اقتصادی، سیاست‌گذاری می‌کنند که در این حد و اندازه‌ها نیستند. دولت باید حلقه مشاوران خود را بزرگ‌تر کند و افرادی دیگر حتی با گرایش‌های مختلف را به کار بگیرد، زیرا خردجمعی است که باعث می‌شود اقتصاد و معیشت مردم کمتر با مشکل روبرو شود.

نمایندگان از دولت عصبانی‌ شده‌اند

 

سلیمی در واکنش به اینکه گفته می‌شود تعامل و ملاحظه مجلس با دولت بیش از حد شده است، گفت: نماینده‌ها مدت‌هاست که تذکرات لازم را به دولت داده و می‌دهند و در همین راستا، شاهد سوالات زیاد نمایندگان از وزرا هم هستیم. حتی در همین مجلس، تحقیق و تفحص‌هایی کلید خورده است. اکنون شرایط وزرایی که برای سوال به مجلس می‌آیند خیلی مساعد نیست و می‌بینیم که در برخی مواقع، کارت زرد هم گرفته‌اند. الان وضعیت در مجلس طوری است که اگر وزیری برای سوال به مجلس بیاید، احتمال اینکه کارت زرد بگیرد بسیار بالاست، زیرا نمایندگان از دولت نسبت به گذشته کمی عصبانی‌تر شده‌اند. یعنی شاید وزیر مورد سوال هم مستحق کارت زرد نباشد، اما عصبانیت مجلس از دولت باعث کارت زرد می‌شود.

 

هیچ خبری از زمان دقیق ارائه کالابرگ نداریم

وی می‌گوید: به خاطر عملکرد کلی دولت، نمایندگان و مردم ناراضی هستند و به طور مثال، تا همین امروز ما به عنوان نمایندگان مردم، خبر از زمان دقیق ارائه کالابرگ نداریم.

 

رویداد۲۴  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------