آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جهانگیری: ایران در جنگ اقتصادی آمریکا سرافراز بیرون آمد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جهانگیری
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ایران با اتکا به نیروی انسانی و توانمندی‌های جغرافیایی طی ۲ سال گذشته در برابر جنگ اقتصادی آمریکا سرافراز بیرون آمد. 

به گزارش ایرنا وی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح همزمان حدود ۲ هزار پروژه آموزشی کشور و ۱۰ هزار کلاس جدید درس به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دماوند با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بزرگ و توانمندی‌های عجیبی دارد اظهارداشت: این سرافرازی ملت ایران در حالی است که آنان واقعا فکر می‌کردند با این فشارها اقتصاد ایران متلاشی می‌شود و به طور کامل از هم فرو می‌پاشد.

 

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی و جریان‌سازی‌های آمریکا قرار دارد، مردم ایران نشان دادند مصمم هستند تا کشورشان را بسازند و از آن پاسداری کنند.

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: سیل و اتفاقاتی که مردم در ابتدای سال جاری رقم زدند نیز در کنار این شرایط اقتصادی، نشان داد که مردم ایران برای ساخت کشورشان مصمم هستند.

 

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اکنون در اقصی نقاط کشور و استان های مختلف کارخانه های چند هزار میلیارد تومانی راه اندازی شده است در حالی که در گذشته این واحدهای صنعتی فقط در تهران و استان های بزرگ بود.

 

وی افزود: ما مصمم هستیم کشور را از شرایط کنونی عبور دهیم، به سمت توسعه و پیشرفت ببریم و برای آن نیز راهکارهای مختلفی داریم و می توانیم منابع گوناگون را که در بودجه پیش بینی شده است، تامین کنیم که یکی از آنها ماده ۵۱ قانون بودجه است.

 

خدمت به آموزش و پرورش، ماندگار است

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در ادامه با بیان اینکه به طور یقین خدمت به آموزش و پرورش جزو ماندگارترین خدماتی است که انجام می شود، تصریح کرد: مدرسه کانون اصلی تحولات اجتماعی برای توسعه کشور است.

 

وی اضافه کرد: کسانی که به توسعه ایران فکر می‌کنند بدانند کانون اصلی این توسعه در مدرسه و آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

 

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بر همین اساس بارها گفته شده است گه هیچ سرمایه گذاری بهتر از سرمایه گذاری در آموزش پرورش نیست و رفتارمان نیز به لحاظ علمی و عملی نسبت به این نهاد اصلاح شود.

 

جهانگیری اضافه کرد: توسعه فقط این نیست که بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها و ساختمان‌ها ساخته شود و باید پیش از هراقدامی آموزش و پرورش را ساخت.

 

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: نسلی که در مدارس و آموزش و پرورش تربیت می‌شوند می‌توانند کشور را به نقطه مطلوب برسانند و از همین رو اتفاقات اصلی کشور باید از آموزش پرورش آغاز شود.

 

وی اظهارداشت: از همین رو انتظار و حساسیت مردم نسبت به آموزش و پرورش بیش از سایر نهادهاست و کمک به آن را نیز دنبال می کنند.

 

جهانگیری اعلام کرد: بار اصلی توسعه، تحولات فرهنگی و علمی کشور بر دوش آموزش و پرورش است اما دولت به‌تنهایی نمی تواند از عهده مدیریت و تامین هزینه های آن برآید،همه مردم باید به کمک آن بیایند و در صحنه حاضر باشند.

 

برنامه ویژه دولت برای حذف مدارس ناامن

وی همچنین با اشاره به افتتاح واحدهای آموزشی طی امروز یادآور شد: دولت برنامه ای ویژه ای برای حذف مدارس ناامن دارد که باید به سرعت انجام گیرد.

 

ضرورت جلوگیری از ویلاسازی در تهران 

معاون اول رئیس جمهوری به مشکلات شرق و غرب استان تهران که با شرایط ویژه‌ای مواجه هستند نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که باید مسئولان این استان با جدیت آن را دنبال کنند، جلوگیری از اختصاص زمین های کشاورزی برای ویلاسازی است که سازمان های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید به آن توجه داشته باشند.

 

وی دو حوزه پول و زمین را از زمینه هایی خواند که بی توجهی و نبود نظارت در آنها امکان بروز فساد اقتصادی را فراهم می سازد و ادامه داد: باید ساز و کارها شفاف باشد تا با نظارت در نقاط حساس، عده ای دخل و تصرفی در منابع ملی نداشته باشند.

 

جهانگیری اعلام کرد: از سوی دیگر باید در کاربری زمین های حاصلخیز و کشاورزی نیز دقت و نظارت کافی را داشت و از اختصاص زمین های ارزشمند به ویلا سازی جلوگیری کرد.

 

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امیدواریم با پیگیری های دولت دغدغه کشاورزان مرتفع شود و به راهکاری برسیم که خسارت و مطالبات کشاورزان را بپردازیم.

 

تهران جزو محروم‌ترین استان‌ها در فضای آموزشی

وی همچنین تاکید کرد: استان تهران از نظر نیاز به فضاهای آموزشی در کشور جزو نخستین‌ها و در ردیف اول یا دوم قرار دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه این نیاز در شهرستان‌های نزدیک به پایتخت بیشتر محسوس است ضمن تجلیل از خدمات خیرین مدرسه ساز در نقاط مختلف کشور گفت:‌ بهتر است مناطقی که نیاز به احداث فضاهای آموزشی بیشتری دارند، معرفی و از توان خیرین نیز در آنجاها استفاده افزون‌تری شود.

 

جهانگیری افتتاح ۱۰ هزار کلاس درس، ۱۶ استخر و ۱۴۲ سالن ورزشی طی امروز با سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار که بخشی از آنها به همت خیرین انجام شده را کار بزرگی خواند و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده فضاهای آموزشی بیشتری افتتاح شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------