آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مرگ های مشكوک؛از احمد رضايی تا قاضی منصوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مرگ های مشكوک

 

برخی قتل‌ها و حتی مرگ‌ها خیلی زود به نکاتی تبدیل می‌شوند که پاسخ به آنها شاید کمی طول بکشد. کشته‌شدگان این قتل‌ها نشانه‌‌ای از حضور در قدرت یا عرصه سیاسی دارند. با مرور تاریخ می‌توان به نمونه‌هایی از اینگونه فوت کردن‌ها دست یافت که جدیدترین نمونه آن مرگ قاضی منصوری در رومانی است.

 

فوت قاضی منصوری در رومانی از جمله موضوعاتی است که به دلیل ابهاماتی که دارد در اذهان ثبت خواهد شد. 30 خرداد سال جاری بود که خبر رسید جسد قاضی منصوری در هتل محل اقامتش در رومانی پیدا شده است. در وهله اول عنوان شد که او خودکشی کرده است اما بعدتر فرضیه قتل او مطرح شد تا اینکه دیروز جسد به خانواده منصوری تحویل داده شد. اول ‌مرداد جسد متهم غلامرضا منصوری پس از ورود به کشور به پزشکی قانونی منتقل شد. در آن زمان رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انتقال جسد متهم منصوری به کشور و تحویل آن به پزشکی قانونی، گفت: جسد ساعت ۵ و نیم صبح بامداد به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است.

 

دکتر مسجدی افزود: به دستور مقام قضائی، تیمی متشکل از متخصصان پزشکی قانونی بر بالین جسد در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران حاضر شدند و اقدامات اولیه در جهت شناسایی جسد و بررسی‌های تخصصی جهت تعیین علت فوت انجام شد. در همان روز دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای چنین اعلام کرد:‌ «در گزارش پزشکی قانونی آمده است: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت‌پذیرفته مشخص شد اولا بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری است، ثانیا بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویربرداری روئیت شد.»

 

دیروز اعلام شد که جسد قاضی منصوری به خانواده‌اش تحویل داده شد. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سوالی درباره علت مرگ قاضی منصوری، گفت: به جهت اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضائی اعلام کنیم. عباس مسجدی در پاسخ به این سوال که آیا زمان مرگ را تشخیص داده‌اید؟ گفت: «تا زمانی که آزمایش‌ها برای ما مشخص نشود، زمان را مشخص نمی‌کنیم.» وی در خصوص تحویل جسد به خانواده نیز گفت: «با دستور مقام قضائی تحویل شده (است) و موضوع در دادسرای جنایی در حال بررسی است.»

 

  تکذیب خبر تحویل جسد به خانواده‌

 اما ساعتی پس از انتشار این خبر برادر قاضی ‌منصوری خبر تحویل جسد قاضی منصوری به خانواده‌اش را رد و تکذیب کرد. وی به برنا گفت: جسدی که منصوب به برادر من است، به ایران آوردند و دوبار هم با خانواده به پزشک قانونی رفتیم منتها نتوانستیم ظاهر جسد را احراز کنیم. پزشک قانونی از همه خانواده ما آزمایش دی‌ان‌ای گرفت اما جواب آزمایش هنوز اعلام نشده است. به همین خاطر ما هنوز جنازه را تحویل نگرفتیم و منتظریم که آزمایش دی‌ان‌ای اعلام شود چون به لحاظ رویت احراز نکردیم. برادر قاضی منصوری مدعی شد: «چهره ازبین‌رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست اما این چهره به آن کسی که ما حداقل در نظر داشتیم نمی‌خورد نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد اما به‌صورت کلی حتی 50 درصد هم نتوانستیم تشخیص دهیم و منتظر آزمایش هستیم.»

در این موضوع یک ابهام هم وجود دارد که به اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازمی‌گردد. مجتبی ذوالنوری گفته است: «یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در کشور برای حذف فردی است که ممکن بوده حاوی اطلاعاتی باشد.» باند مخوفی که این نماینده از آن نام می‌برد آیا نقشی داشته است؟

 

آشنا چه گفت؟

نکته قابل تامل اینجاست که در خرداد سال جاری که خبر مرگ منصوری منتشر شده بود، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در توئیتر نوشت: به‌نظر می‌رسد پرونده موسوم به «طبری» دارای ابعادی غیراقتصادی هم هست.  او ادامه داد: «بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سروته پرونده زده شود. »

 

 پرونده احمد رضایی

پرونده پسر محسن رضایی هم ابهامات زیادی داشت. نکته قابل تامل اینکه احمد رضایی هم در هتل کشته شد.  احمد رضایی سال 93 در هتل گلوریای امارات کشته شد و سال 94 بازپرس ویژه قتل تهران، در سالروز قتل احمد رضایی با اعلام این مطلب افزود: در آبان‌ماه سال گذشته اطلاع داده شده که فرزند محسن رضایی به نام احمد رضایی به قتل رسیده و جسد وی از کشور امارات به ایران بازگردانده شده است.

 

وی افزود: جسد احمد رضایی در کف سوئیت به صورت درازکش پیدا شده و این در حالی است که جسد در نزدیکی در ورودی قرار داشت. وی افزود: متاسفانه پلیس امارات جسد احمد رضایی را بدون محتویات داخلی شامل امعا و احشا تحویل داده که این امر کار نمونه‌برداری غیرممکن کرده است. بازپرس ویژه قتل تهران تصریح کرد: بررسی ما از برخی از شاهدان و کسانی که با احمد رضایی در ارتباط بودند نشان می‌دهد که مقتول بارها مورد تهدید قرار گرفته و از این تهدید‌ها اظهار نگرانی داشته است.

 

 آرمان ملی / مطهره شفیعی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------