خودنمایی یک شراره خورشیدی قوی در عکس ناسا



شراره خورشیدی،اخبار علمی،خبرهای علمی
به دنبال انتشار یک شراره خورشیدی قوی، «رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید» ناسا از آن عکس گرفت و جزئیاتی را در مورد شراره خورشیدی آشکار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، خورشید یک شراره خورشیدی قوی را ساطع کرد که در ساعت ۱:۵۳ بامداد روز ۱۶ فوریه به اوج خود رسید. «رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید»(SDO) ناسا که به طور مداوم خورشید را بررسی می‌کند، از این رویداد عکس گرفت.

 

شراره‌های خورشیدی در واقع انفجارهای قوی انرژی هستند. شراره‌ها و فوران‌های خورشیدی می‌توانند بر ارتباطات رادیویی، شبکه‌های برق و سیگنال‌های ناوبری تأثیر بگذارند و خطراتی را برای فضاپیماها و فضانوردان ایجاد کنند.

 

این شراره خورشیدی به عنوان شراره خورشیدی کلاس X۲.۵ طبقه‌بندی می‌شود. کلاس X شدیدترین شراره‌ها را نشان می‌دهد و عدد منتشر شده، اطلاعات بیشتری را در مورد قدرت شراره خورشیدی ارائه می‌کند.

 

این تصاویر، سه زیرمجموعه را از نور فرابنفش شدید نشان می‌دهند که مواد بسیار داغ موجود در شراره‌ها را برجسته می‌کنند و به رنگ‌های آبی، طلایی و قرمز قابل دیدن هستند.

ناسا به عنوان بازوی پژوهشی تلاش‌های هواشناسی فضایی عمل می‌کند. این آژانس فضایی، خورشید و محیط فضایی منظومه شمسی را به صورت مداوم با ناوگانی از فضاپیماها مشاهده می‌کند که همه چیز را از فعالیت خورشید گرفته تا جو آن و ذرات و میدان‌های مغناطیسی در فضای اطراف زمین مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------