اولین زن عرب برنامه آموزشی ناسا برای ماه را گذراند



اولین زن عرب برنامه آموزشی ناسا،اخبار علمی،خبرهای علمی
اولین زن در دنیای عرب از برنامه آموزشی ناسا برای سفر به ماه فارغ التحصیل شد.

به گزارش شفقنا، نورا المطروشی یک مهندس مکانیک در صنعت نفت کار کرده است، یکی از دو کاندیدای فضانوردی بود که توسط آژانس فضایی امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ برای ثبت نام در یک برنامه آموزشی با آژانس فضایی ایالات متحده ناسا انتخاب شد. اکنون، پس از دو سال کار سخت – از جمله تمرین پیاده روی فضایی – المطروشی ، همکار اماراتی او «محمد الملا» و ۱۰ نفر دیگر در کلاس آموزشی فضانوردی آماده اعزام هستند.

 

این گروه که با نام «مگس‌ها» شناخته می‌شود، اکنون واجد شرایط ماموریت‌های ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و پرتاب آرتمیس به ماه هستند و اگر همه چیز خوب پیش برود، حتی به مریخ خواهند رفت.

 

المطروشی گفت: من می خواهم بشریت را بیشتر از گذشته پیش ببرم. من می خواهم بشریت به ماه بازگردد و می خواهم بشریت فراتر از ماه برود.

 

گرچه المطروشی اولین کسی است که از ناسا فارغ التحصیل شده است، اما سایر زنان عرب قبلاً در مأموریت های فضایی خصوصی شرکت کرده اند، از جمله ریانه برناوی، محقق زیست پزشکی سعودی، که سال گذشته با Axiom Space به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کرد، و مهندس مصری-لبنانی، سارا صبری که جزء خدمه یک پرواز زیرمداری Blue Origin در سال 2022 بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------