آزمايش تندخواني با ثبت ركورد 300 واژه در يك دقيقه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آزمايش تند خوانی با ثبت ركورد 300 واژه در يك دقيقه

اگر خود را از گروه افراد داراي قابليت تندخواني مي‌دانيد، يك برنامه كاربردي اينترنتي قصد به چالش كشيدن اين توانايي را دارد.

ايسنا:  وب‌سايت «Stationery supplier Staples» دست به طراحي آزمايش زمان‌دار زده كه به ارائه يك صفحه براي خوانش و سپس طرح سوالاتي براي فرد مي‌پردازد.

هدف اين برنامه به چالش كشيدن ميزان سرعت خوانش افراد و مقايسه آن با ميانگين ملي است.

به محض دستيابي به رتبه، اين برنامه به مقايسه آن با ديگران از دانش‌آموزان دبيرستاني گرفته تا استادان دانشگاه يا با ركورد سرعت خوانش مي‌پردازد كه در حال حاضر 4700 واژه در يك دقيقه است.

 

ميزان سرعت ميانگين خوانش براي بزرگسالان 300 واژه در يك دقيقه است. با اين محاسبه، يك خواننده براي خواندن كتاب جنگ و صلح لئو تولستوي در زبان انگليسي با 560 هزار واژه به 11 هزار و 866 دقيقه زمان نياز دارد.

چگونگي خوانش در طول ساليان تغيير كرده و به گفته كارشناسان، اينترنت از تاثير زيادي بر چگونگي خواندن برخوردار بوده است.

مرور سطحی كه در آن فرد با نگاه به دنبال كلمات كليدي در متن مي‌گردد، در ميان كاربران اينترنت از كاربرد زيادي برخوردار شده كه عادت به جست‌وجو در صفحات مختلف براي واژه‌هاي خاص دارند.

 

شيوه مرور سطحي معمولا به ارائه سرعت خوانش 700 واژه در دقيقه پرداخته و منجر به سرعت درك مطلب پايين‌تر مي‌شود؛ اما همچنين از اين مزيت برخوردار بوده كه به فرد اجازه مي‌دهد با رجوع به ميزان زيادي از متون به كسب اطلاعات لازم بپردازد.

 

اين آزمايش به توقف استفاده از اين شيوه پرداخته و به سرعت پس از پايان خوانش، چند پرسش چند جوابي را براي اطمينان از درك كامل فرد از اطلاعات درون مطلب مطرح مي‌كند.

مقالات استفاده شده در اين آزمايش دقيقا از 300 واژه برخوردار بوده بنابراين طبق محاسبات ميانگين‌، خوانش آن نبايد بيشتر از يك دقيقه به طول بينجامد.

 

اين آزمايش در وب سايت Staples.com قابل دسترسي است./ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------