آزمون 15 دقیقه‌ای دانشمندان برای تشخیص آلزایمر در خانه



اخبار,اخبار علمی,آزمون دانشمندان برای تشخیص آلزایمر در خانه


اخبارعلمی - آزمون 15 دقیقه‌ای دانشمندان برای تشخیص آلزایمر در خانه

دانشمندان نوعی آزمون را برای ارزیابی توانایی‌های شناختی در کمتر از 15 دقیقه طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا ، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، سهولت و عملی‌بودن این آزمون را که «SAGE» نام دارد، برای غربالگری تعداد زیادی از افراد تایید کرده‌اند.

آنها از افراد مختلف خواستند آزمونی ساده و خودکار را برای غربالگری از دست‌دادن توانایی شناختی اولیه یا زوال عقل انجام دهند و 1047 سوژه‌ این آزمون قلم و کاغذ را انجام دادند که از آن میان، 24 درصد مبتلا به اختلال شناختی بودند.

پرسش‌های مطرح‌شده در آزمون از فعالیت‌های ساده مانند نوشتن تاریخ شروع می‌شود و به سوال‌های پیچیده‌تر مانند میزان تغییر مورد نیاز به هنگام خرید می‌رسد.

سوال‌های دیگر پاسخ دقیقی ندارند مانند این که "یک در بطری‌بازکن و یک چکش چه قدر به هم شباهت دارند؟"

بیماران می‌توانند چنین آزمونی را در خانه نیز انجام دهند و نتایج را با پزشک خود برای کمک به شناسایی علائم آغازین مباحث شناختی مانند زوال عقلی زودرس یا بیماری آلزایمر به اشتراک بگذارند.

محققان حاضر در این مطالعه بر این باورند، اغلب اوقات پزشکان نمی‌توانند نارسایی‌های شناختی ظریف را طی ملاقات‌های مکرر در مطب تشخیص دهند.

«داگلاس شاره» که به همراه همکارانش این آزمون را طراحی کرده‌اند، گفت: ما دریافتیم این آزمون به خوبی با آزمون شناختی دقیق مرتبط است و چنانچه بتوانیم با استفاده از آن تغییر شناختی را زود شناسایی کنیم، می‌توانیم درمان‌های بالقوه را بسیار زودتر از زمان معمول آغاز کنیم.

پزشکان می‌توانند چنین آزمونی را در مورد بیمارانشان به طور مکرر انجام دهند و با تشخیص هر نوع تغییری در توانایی‌های شناختی‌شان، به سرعت وارد عمل شوند.

جزئیات این مطالعه در Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences منتشر شد.
 اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------